עמדות 'ממשל זמין' משודרגות לחרדים

העמדות החדישות יהיו מתקדמות יותר מהדור הישן המותקן כבר בחלק מהריכוזים החרדים ברחבי הארץ. סגן שר התחבורה ופיתוח חרדי אורי מקלב: "האתגר המרכזי הוא לא להשאיר אנשים מחוץ לתמונה"

ממשל זמין - ביתר (באדיבות המצלם)
ממשל זמין - ביתר (באדיבות המצלם)

בשורה: עמדות שירות הזמין לשירותי הממשלה חוזרות. סגן שר התחבורה ופיתוח חרדי אורי מקלב העומד בראש צוות ההיגוי של הרשות לפיתוח כלכלי חברתי בציבור החרדי נועד עם ראש רשות התקשוב הממשלתית מר שחר ברכה ומנהל פרויקט ממשל זמין מר יוגב שמני בלשכתו במטרה לבחון את מתן השירותים הממשלתים לציבור החרדי, במיוחד בחודשים האחרונים בהם צומצמו שירותי הממשלה עקב מגבלות הקורונה ומשרדים רבים עברו לשירות ממשלתי באופן מרוחק והציבור החרדי נותר מאחור.

העמדות החדישות המאפשרות את הנגשת מרבית שירותי הממשלה מבלי להגיע למשרדי הממשלה הרלוונטים אלא ביצוע הפעולות בעמדות השירות האוטומטיות ברחבי הארץ. כבר בפתח הפגישה ציין סגן השר הרב אורי מקלב כי האתגר המרכזי הוא לא להשאיר אנשים מחוץ לתמונה, "ישנם רבים שאינם משתמשים בכלים טכנולוגים כאלה ואחרים מבחירה ומרצון ואי אפשר שלא לספק לאותם ציבורים המונים קהל רב את שירותי הממשלה הבסיסים ביותר", סגן השר הרב מקלב ציין לשבח את השר דוד אמסלם – שר הדיגיטל הלאומי, אשר קשוב רבות עוד בתפקדיו הרבים הקודמים לרחשי הציבור החרדי ומסייע בכל יכולתו לבני התורה.

יצויין כי את הפרויקט החשוב החל סגן השר מקלב עוד בהיותו כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אז החל פיילוט ראשוני בו התקנו עמדות ממשל זמין פשוטות יותר במספר מצומצם של מקומות, כעת לאחר עיכוב של תקופה עקב זמן הבחירות בהם לא הייתה פעילות יחזרו בקרוב לפריסת העמדות, – מדובר בעמדות חדישות ומתקדמות יותר מהעמדות הקודמות אשר יתנו מגוון פעולות נוספות לטובות הציבור הרחב.

עמדות השירות החדישות והמתקדמות מאפשרות לציבור לבצע מגוון פעולות במשרדי הממשלה, כמו בירור זכאות להטבות, מילוי טפסים, הנפקת רישיון נהיגה, העברת בעלות על רכב, ביצוע תשלומים וקבלת אישורים, ללא בירוקרטיה מיותרת ובלי לעמוד בתור במרבית משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. עמדות השירות מאפשרות מתן שירותים גם מעבר לשעות קבלת הקהל, וכן מתן שירותים של המשרד במקומות שאין בהם לשכות קבלת קהל.

השארת תגובה