בני ברק: אם שופטי בג"צ היו מגיעים לכאן

השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, ביקר עם חברי המל"ג בקמפוס של מכללת מבחר בבני ברק: "אם שופטי בג"ץ היו באים לכאן ומרגישים את השטח אני בטוח שהכל היה נראה אחרת"

הרב יעקבוביץ, מנכל מבחר, מקדם בברכה את כבוד השר אלקין_23.7.20
הרב יעקבוביץ, מנכל מבחר, מקדם בברכה את כבוד השר אלקין_23.7.20

זאב אלקין, השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולמשאבי מים ויו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ וחברי משלחת נוספים בהם, גב' נימרה גורן והגב' מיכל נוימן סמנ"כלית אקדמיה, הגיעו לביקור מיוחד בקמפוס מכללת מבחר בבני ברק.

הביקור התקיים במסגרת סבב ביקורים שעורך השר במוסדות להשכלה גבוהה בארץ. השר בחר לבקר בראש ובראשונה במבחר– על מנת להעמיק הקשר וללמוד יותר לימודים אקדמיים בחברה החרדית.

במהלך הביקור הביע השר אלקין את התרשמותו העמוקה, ואמר: "אתם כאן, כחלוץ לפני המחנה – עושים את המלאכה החשובה הזו של הנגשת מקצועות לימוד אקדמאים תוך שמירה על ערכים, מתפקידנו – לעזור כמה שיותר… מרומם את הלב לראות את הבוגרים והבוגרות – לאן הגיעו בזכות הלימודים במבחר, כאשר עושים היכרות מקרוב – זה מקרב את הלבבות ומהווה שינוי תפיסתי, המקום כאן הוא אחד הראשונים שאני מבקר בשטח – בגלל שהנושא הוא בחשיבות גבוהה מאד מבחינתי, אם שופטי בג"ץ היו באים לכאן ומרגישים את השטח אני בטוח שהכל היה נראה אחרת".

בביקור נכחו צוות הנהלת מבחר, יו"ר הועד המנהל עו"ד אריאל פוס, כן כבדו בנוכחותן ראשי החוגים והתכניות מהאוניברסיטאות השונות פרופ' יעל לצר- ראש בית הספר לעבודה סוציאלית וד"ר לימור גולדנר – ראש בית הספר לטיפול באמצעות אומנויות – מאונ' חיפה, ד"ר פזית עזורי- ראש בית הספר לסיעוד- האקדמית ת"א וד"ר חיה רז – מהמכון אקדמי לב.

בראשית הביקור הציג הרב מאיר יעקובוביץ, מנכ"ל המכללה,  בפני השר – היסטוריית המכללה, היקף פעילותה וכמובן חזון ותכנון עתידיים לפיתוחה.

בהמשך סיפר עו"ד פוס – כבן מייסד המכללה – על אתגרים בהקמתה ועל נקודות החשובות לקידומה,

כחלק מהיכרות המכללה – נכחו גם בוגרים ובוגרות של המכללה אשר הביעו את קול השטח ואת השליחות הגדולה שהביאה מכללת מבחר – במתן אפשרות להתקדם ולהגיע למקצועות אקדמאים – תוך שמירה על הערכים.

הבוגרים והבוגרות ציינו – כי מסיימי התארים של מכללת מבחר הם מהמבוקשים בעולם העבודה, ורואים הבדל ושליחות עצומה – להוות מוקד של אנשי מקצוע בעלי תארים – הבאים מתוך העולם החרדי – ובכך יכולים להבין ולסייע באופן מלא ללקוחות הבאים  מעולם זה.

יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ ציינה בפגישה עם השר כי היא תעשה הכל על מנת לקדם תארים שניים נוספים בעיקר במקצועות הטיפול הכל כך נצרכים ונדרשים במגזר החרדי, ותנסה לסייע כשם שעשתה עד היום בקידום העניין, תוך הבאת תיקצוב ומלגות נוספים לטובת סטודנטים המעוניינים להתקדם לתואר ואין ידם משגת.

במכללת מבחר מאמינים ומציינים בסיפוק – כי הביקור, שהיה באווירה טובה ומלאת רצון טוב, יביא לקידום והצלחה בהבאת תארים חדשים למגזר החרדי ולפתיחת דלתות בעבור תלמידים ותלמידות נוספים.

השארת תגובה