ה'קאנטרי' בירושלים: "השבת תתבע עלבונה"

בעקבות התסיסה ברמות על פתיחת הקאנטרי קלאב בשבת: בד"ץ העדה החרדית בראשות הגאב"ד והראב"ד בהודעה חריגה: "השבת תתבע את עלבונה, האחראים לפשע במישרים ובעקיפין עתידים ליתן את הדין"

_הבריכה
_הבריכה

עם יציאת המכרז על הפעלת מתחם הקאנטרי קלאב ברמות, המתוכנן להיות פתוח אף בסופי שבוע – ובעיצומו של יום השבת ה"י, יוצאים חברי בד"ץ העדה החרדית בהרכב מלא בראשות הגאב"ד והראב"ד, במסר ברור וחריף לראש העיר, "קרוב יום ה' להיפרע מעושי רשעה העושים יום מנוחת קדשו לפלסתר".

המסר החריף והחריג מטעם בד"ץ העדה החרדית, יוצא לאחר תקופה ארוכה של תסיסה עמוקה בשכונה החרדית ברמות, כאשר מתברר כי ראש העיר, משה ליאון, הודיע כי מתחם הקאנטרי קלאב יהא פתוח בעיצומו של יום השבת, למרות שהדבר ישפיע על צביון השכונה הגדולה ביותר בירושלים, שכתשעים אחוז מתושביה הינם חרדים.

מתחם הקאנטרי קלאב בשכונת רמות נמצא בבעלות עיריית ירושלים, והוא משתרע על שטח ענק של כ 12.5 דונם, וכולל בריכת שחיה, חדר כושר, שבעה אולמות, שטח לקפיטריה, ומדשאה הכוללת מתקן משחקים לילדים וסככת צל וכו'.

בשבועות האחרונים פרסמה עיריית ירושלים על פתיחת המכרז לזכייה בתפעול המתחם, כאשר במכרז נכתב כי הזכיין ישאיר את המתחם פתוח גם בחגי ומועדי ישראל, וכי המתחם יהיה סגור רק ביום הזיכרון ובתשעה באב, ביום העצמאות ובערב יום כיפור ויום כיפור.

עם היוודע התוכנית לפתיחת מתחם הבילויים "קאנטרי קלאב רמות" בשבת, התעוררה תסיסה עצומה בקרב הציבור החרדי בשכונת רמות, שרוב מוחץ מתושביה בכלל – ומהתושבים באיזור הקאנטרי בפרט הינם חרדים, ובמסגרת זו אף הוקם מטה מאבק מיוחד מטעם הוועד השכונתי שיעמוד מול נציגי העייריה.

חברי בד"ץ העדה בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך שדבר התוכנית פתיחת המתחם בשבת הגיע לאוזנם, יצאו במכתב מיוחד בו הם מודיעים באורח חריג, כי אין ספק שיד ה' תפגע בכל האחראים לפשע.

במכתב המתפרסם תחת הכותרת "לא חרבה ירושלם אלא בשביל שחיללו בה את השבת", כותבים חברי הבד"ץ בראשות הגאב"ד והראב"ד: "למשמע אוזן דאבה נפשינו ודלפה מתוגה כאשר בעיר הקודש והמקדש פורצים פרץ אחר פרץ בחומת השבת, ואפי' לא נשמע אפילו קול מחאה קלושה, ולגודל החרפה גם נציגים חרדים משתפים פעולה עמהם, רחמנא ליצלן".

בדבריהם מוסיפים הדיינים על החרפה בהפעלת מתחם הבילויים קאנטרי קלאב ברמות בשבת, וטוענים על חוצפה ועזות מצח מצד ראש העיר שהחל במזימת רשע: "על של עתה באנו כאשר ראש העיר ברוב חוצפה ועזות מצח אחרי שהחל במזימת רשע במרכז העיר, הורה לפתוח את הקאנטרי קלאב בשכונת רמות – מרכז אירועים ענק של כמה אולמות ובריכה מעורבת בעצם יום השבת בפלטרין של מלך מקדש מלך עיר מלוכה, ובעצם ימי בין המצרים האלו הוציא מכרז להפעלת המקום לחלל את השבת ועיה"ק, ולא חרבה ירושלם אלא בשביל שחיללו בה את השבת".

באורח נדיר מזהירים חברי בד"ץ העדה את ראש העיר והזכיינים על יד ה' שתפרע מהם בבוא היום: "אנו מוחים ע"כ ומכריזים ואומרים כי השבת תתבע את עלבונה והאחראים בדבר במישרין ובעקיפין עתידים ליתן את הדין, כי אות ברית בין הקב"ה לישראל לא ניתן למשיסה ובוזזים, וקרוב יום ה' להפרע מעושי רשעה העושים תורתו ויום מנוחת קדשו לפלסתר ומסחר, ואף אם בעוה"ר בגלותא אנן ובחשוכא שרינן תחת שלטון עריצים, בטוחים אנו כי הקב"ה יפרע את חובו בבוא היום, והאחראים בדבר לא יוכלו לומר ידינו נקיות.

בסיום מכתבם פונים הדיינים לכל מי שיש בידו למנוע את חילול הקודש והשבת, לא לשבת שאנן לנוכח הפירצה: "אל אחינו בני ישראל החרדים לדבר ה' וכואבים את חילול הקודש אנו פונים, אנא עשו ככל אשר בידכם למנוע את חילול הקודש והשבת כמסורת אבותינו בידינו, הרבו תפלה ותחנונים לכבודה של עיר הקודש ושבת קדשינו, והוסיפו גדר וסייג לשמירת קדושת השבת, והשי"ת יהיה בעזרינו ע"ד כבוד שמו תורתו ויום מנוחתו עליו מסרו אבותינו את נפשם בכל ימי אורך גלותינו, וגדולה היא השבת להגן בעד שומריה ונוטריה כי היא מקור הברכה, ובקרוב בימינו נזכה ליום שכולו שבת בביאת גוא"צ בב"א, ובאעה"ח הביד"צ דפעיה"ק ת"ו, יום ו' מנ"א ב' לס' שמור את יום השבת לקדשו תש"פ

יצויין כי גם הרבנים החרדים בשכונת רמות כבר שיגרו לפני למעלה מחצי שנה מכתב נגד הפעלת הבריכה הציבורית ברמת בשבת. במכתבם הבהירו הרבנים כי מכיוון שבין תושבי רמות למעלה מ 85% נמנים על בני הציבור החרדי, לרבות השכונה שבה ממוקמת הבריכה עצמה שבה רוב התושבים הם בני הציבור החרדי, הרי ששינויים אלו מהווים סתירה מוחלטת לשמירת הסטטוס קוו בשכונה המאופיינת כיום כבעלת ברוב חרדי, ואף פוגעים ברגשות התושבים החרדים, ובשמירת שבת קודש שכל יהודי באשר הוא מחויב בשמירתה.

בימים אלו – לאחר פרסום המכרז, מוסיפים ומבהירים עסקני העדה החרדית, "בעוד שבעיריית ירושלים מנסים לטשטש את המציאות בטענה כי מתחם ה"קאנטרי קלאב" מהווה 'סך הכל' תחליף לבריכה הישנה בשכונת רמות אשר הייתה תמיד פתוחה בשבת – ועוברת כעת שיפוצים לתקופה של כמה חודשים, הרי שמתחם הקאנטרי קלאב החדש מיועד לשנים רבות ולא רק לתקופה קצרה של כמה חודשים, כך שבסופו של דבר בעוד כמה חודשים כאשר יסתיימו השיפוצים בבריכה הישנה, יפעלו חלילה שני הבריכות במקביל בעיצומו של יום השבת.

עוד מוסיפים עסקני העדה כי אין להשוות בין הבריכה הישנה שבקושי תפקדה, למתחם החדש והענק המשתרע על שטח של 12.5 דונם וכולל בתוכו שבעה אולמות לבילויים וכדומה, וכי גם בלא להיכנס לטענות של שבירת הסטטוס קוו, הורו רבני העדה החרדית לצאת למאבק בלתי מתפשר על כבודה של השבת המתחללת בשכונת רמות החרדית, ומה גם שכל זה נעשה דווקא על ידי ראש עיר שנבחר על ידי שומרי שבת, כך שתושבי שכונת רמות – השכונה הגדולה בירושלים שרובה המוחץ הינו חרדי, ימצאו את עצמם בעוד תקופה קצרה במקום בו פתוחים שני בריכות ומרכז בילוי ענק בעיצומו של יום השבת על ידי ראש עיר חרדי, אוי לה לאותה בושה.

כזכור, ראש העירייה משה ליאון התייחס לפני מספר חודשים לנושא הסטטוס קוו בעיר ירושלים, ואמר בראיון לעיתון המקומי ׳ידיעות ירושלים׳ כי, "אני לא מבין מאיפה הטענות על נסיגת הסטטוס קוו נובעות. רק לאחרונה החלטתי שהקאנטרי החדש ברמות א', שעתיד להיפתח בקרוב, יפעל גם בשבת".

השארת תגובה