מנדלבליט: החסינות בכנסת בטלה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (רביעי) לבג”ץ את תגובתו המקדמית לעתירות נגד החלטת הכנסת להעניק לח”כ חיים כץ חסינות מפני הדין הפלילי, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת.

בתגובה לעתירות נכתב הערב מטעם היועץ המשפטי כי ההחלטה בכנסת להעניק חסינות לכץ היא בטלה או ניתנת לביטול.

לפי מנדלבליט, החסינות התקבלה בחוסר סמכות או בחריגה מסמכות, וכן תוך אי סבירות קיצונית וחריגה משמעותית ממתחם שיקול הדעת של ועדת הכנסת.

מנדלבליט הסביר את עמדתו בין היתר משום שהמעשים בהם מואשם כץ, מרמה והפרת אמונים עקב קידום חוק שלכאורה היה יכול להניב לו או לחברו תועלת ותוך הצגת מצגי שווא – לא יכולים להיחשב כחלק ממילוי תפקידו.

החסינות ניתנה עוד בכנסת הקודמת ולכן, לכאורה, ממילא פג תוקפה ולכאורה אפשר היה להזדרז ולהגיש את כתב האישום.

עם זאת, בגלל שהיתה עתירה תלויה ועומדת – היועץ שרצה לדון בסוגיה באופן עקרוני, התייחס לכך כאילו ניתנה שוב.

מקורבים לחיים כץ אמרו בתגובה: ” אם חסינות חברי הכנסת לא תקפה על פעולות שמטיבות עם הציבור יש לבטל לגמרי את חוק החסינות. חיים כץ פעל במסגרת עבודתו, במטרה למנוע תספורות שביצעו בעלי הון בכספי החסכון של אזרחי ישראל.

“החוק שחוקק לפני כעשור, הוכיח את עצמו ובלם פגיעה בכספי המשקיעים והחוסכים בקרנות הפנסיה. כתב האישום נולד מחוסר הבנה בעבודת המחוקק, הטענה שלחברי הכנסת אין סמכות להעניק חסינות היא סטירה לסמכות הכנסת”.

מליאת הכנסת אישרה את הענקת החסינות לחבר הכנסת כץ בחודש פברואר האחרון, ברוב של 62 תומכים מול 43 מתנגדים.

כץ מואשם כי בעת שהיה יושב ראש ועדת העבודה והרווחה פעל לטובת מקורבו, איש העסקים מוטי בן ארי, שייעץ לו בענייניו הכספיים האישיים.

2 תגובות
  1. בחסות החסינות נעשים פשעים חמורים נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. צעד נכון ומתבקש.

  2. מתי תתבטל החסינות שלך מנדלבליט, ויפורסמו הקלטות שיתכן שמפלילות אותך בפרשת הרפז, מה שאפשר אולי לשי ניצן לסחוט אותך להגיש כתב אישום הזוי נגד ראש ממשלה נבחר העם בניגוד אליך.

השארת תגובה