בצל הקורונה: 111 עולים חדשים מאוקראינה

עולים מאוקראינה, צילום: יוסי זליגר
עולים מאוקראינה, צילום: יוסי זליגר

111 עולים מאוקראינה נחתו השבוע בטיסה שאורגנה בידי הקרן לידידות. העולים הגיעו לישראל ומיד לאחר מכן הועברו לבידוד של שבועיים בהתאם לנהלי משרד הבריאות. 

בין העולים ישנם 28 ילדים מתחת לגיל 18, שישה מתוכם בני משפחת מרליאטקו מאודסה ״החלום שלי הוא להיות רב ואני שוקד ולומד בהכשרה הזו כבר זמן רב. העלייה לישראל היא אבן דרך להגשמת החלום האישי שלי ותאפשר לי להשלים את ההסמכה לרבנות״ סיפר ברוך (37), אב המשפחה.

ברוך ואישתו נטליה מוכרים היטב בקהילה היהודית באודסה שם ברוך משמש כגבאי בבית כנסת המקומי וכמורה בבית הספר והאוניברסיטה היהודית בעיר. "החיבור שלנו כמשפחה ושלי הפרטי לישראל מאוד עמוק. עוד ב-1994 נפתח באודסה בית הספר היהודי הראשון ואני הייתי בין תלמידיו הראשונים. כשהייתי בן 13, אני ועוד כמה נערים טסנו לשנת לימודים בירושלים. השנה הזו תרמה לי הרבה ומאז הפכתי לפעיל מאוד בקהילה", סיפר. 

ברוך נמצא במסלול הכשרה הארוך של הרבנות הראשית לרב, במסגרת הלימודים ביקר פעמים רבות בארץ. "כשאני מגיע לישראל, אני לא מרגיש שאני מגיע לטיול, זו לגמרי הרגשה של בית. כשהיינו בביקור האחרון, גם הילדים שלי הרגישו כך בדיוק."

לדבריו, העליה לישראל זו לא החלטה ספונטנית. "כבר בספטמבר בשנה שעברה קיבלנו את ההחלטה והתחלנו לאסוף את המסמכים הנדרשים ולהתכונן. הבן הגדול שלי יחגוג 13 השנה, הוא צריך ללמוד בבית ספר דתי מתאים (בישיבה) וגם אנחנו רוצים ששאר הילדים שלנו יגדלו בישראל, יקבלו חינוך יהודי טוב, וירגישו שייכות בצורה מושלמת. אני גם רוצה לקבל את התואר של הרב ובשביל זה אני חייב לחיות בישראל. גם בשבילי וגם בשביל אישתי מדינת ישראל זה כמו בית, הילדים אוהבים את ישראל וגם רוצים לגור בה".

בין העולים נמצאת גם משפחת אנדיב, המונה את אלכסנדר (54) ואישתו נטליה (48) ואמו של אלכסנדר סביטלנה (79). יחד איתם יגיע גם כלב הלברדור שברשותם כבר 11 שנה. ״אנחנו נחושים להגיע לישראל ומתכננים מיד לאחר הבידוד לגור בנהריה״ סיפר אלכסנדר ״לאימי יש שם בני משפחה שעלו בשנות ה-90 ואנחנו מצפים בקוצר רוח לאיחוד המשפחות. כעת אנחנו נאלצים להמתין עוד שבועיים, עד לתום הבדוד, אבל הימים האלו יעברו בקלות, אני מקווה״. משפחת אנדיב מגיעה מהמחוז המזרחי באוקראינה מחוז דניפרופטרובסק ומתכננים להתחיל את חייהם כאן בהתמקדות בלמידת עברית ״זה המתכון הראשוני להצלחה בקליטה״ הם סבורים. 

המקרה הראשון של נגיף הקורונה באוקראינה התגלה בסוף פברואר במחוז צ'רנוביץ במערב המדינה. מדובר במחוז שבו תושבים רבים יוצאים מחוץ לגבולות אוקראינה אל מדינות אירופאיות שונות לצרכי עבודה ולפיכך מחוז זה היה הראשון לספוג את ההידבקות בנגיף באוקראינה. מאז אמצע מרץ נמצאת המדינה בסגר הרמטי, אולם בדומה לישראל בשבועות האחרונים חלה הקלה בתנאי הסגר. למרות זאת, ממשיכים להתגלות מקרי תחלואה במדינה. סך הכל התגלו באוקראינה נכון לנתונים הרשמיים שהתפרסמו אתמול בידי משרד הבריאות האוקראיני 36,570 מקרי הידבקות, מתוכם קצת יותר מ-1,000 נפטרו כתוצאה מהנגיף עד כה. "כאן באודסה המצב פחות גרוע ומלחיץ מאשר בקייב, ואני שמח  שנהיה בישראל, כי הרפואה בישראל ברמה הרבה יותר גבוהה, אבל זה לא משהו שהשפיע על ההחלטה שלנו לעלות לישראל” סיכם ברוך.

שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה בירכה את העולים החדשים:

ברוכים הבאים לישראל! 

Добро пожаловать в Израиль!

שערי ישראל פתוחים ליהודי העולם בכל זמן ובכל עת!

העלייה מרגשת תמיד, ובמיוחד בעת הזו אני חשה גאווה כפולה להיות זו שעומדת בראש ומובילה את העלייה והקליטה במדינת ישראל. 

השבוע נחתו בישראל בסיוע הקרן לידידות 111 עולים חדשים מאוקראינה שנקלטו במסירות וביעילות על ידי עובדי משרד העלייה והקליטה בנתב"ג. 

גם בצל הקורונה העלייה נמשכת, משרד העלייה והקליטה קולט ומלווה מעל 4000 עולים שהגיעו ארצה מפרוץ הנגיף בישראל ועד היום. עם קליטתם העולים נכנסים לבידוד, ואנו דואגים להם לרווחתם ועומדים לצדם בהליך הקליטה האמתי וההתמודדות אל מול אתגרי ההתאקלמות כאן בישראל.

משרד העלייה והקליטה שומרים על הנחיות משרד הבריאות ומחבקים את העולים מרחוק.

השארת תגובה