מאיר ברוק בשיר חדש: עושה שלום

עושה שלום הוא שיר חדש ובועט לזמר והיוצר מאיר ברוק (43) מאלעד, המוגדר כמוזיקאי קצת אחר, כזה שמספר את הטקסט ונשאר נאמן לסגנונו המקורי. ברוק, מזמר ויוצר כבר מגיל 17 בעודו מבצע את שליחותו של הרבי בהפצת יהדות וקירוב יהודים בעולם. בשליחותו הקדושה, מצא ברוק דרכים שונות לשלב מוטיב מוזיקלי. עד כי הוגדרה שליחותו "יהדות מחייכת", דרכה הצליח לקרב עוד ועוד יהודים.

ימי הקורונה העצובים גילו דברים עלינו כאומה וכפרטיים. כל אדם חווה את המגיפה אחרת, ולצד כל הכאב והאכזבה, מצאנו נקודות אור שהיו מכוסות ולא מורגשות בעת שגרה. מאיר ברוק, שמע ראיון עם אומן מוכר בישראל אביב גפן, ומשהו יצירתי זז אצלו וביקש חשיפה.

"במהלך הימים שבהם מספר החולים עלה וטיפס, הוטחו האשמות בין חילונים לחרדים, לגבי האחריות לפרוץ המגיפה. מאידך, חלפו הימים והטענות חזרו – אבל בכיוון ההפוך. זה מטריד אותי, זה מציק לי, זה לא אמור להיות כך בין אחים. אנחנו חייבים להתאחד, וכשראיתי את הקריאה של אביב גפן שקר בהתרגשות למאחד ולא לפילוג, זה פתח לי את הלב ונתן לי השראה לכתוב את השיר הזה".

ברוק, רוקיסט בנשמתו, מגייס את המוזיקה המתריסה והזועמת לטובת מסר שראוי שיזעק מכל מקום – השלום. "התורה שלנו היא תורה של שלום שמדברת לכל יהודי באשר הוא, בכל מקום בעולם בלי קשר לרמת הרוחניות שלו. עושה שלום הוא שיר בועט ומתריס נגד סטריאוטיפים ומחיצות, אולי בשל כך הרוק משמש בו גורם מתריע ובועט". ועדיין, למרות הרעש המובנה בשיר גייס ברוק מקהלת גברים חסידית כדי לתת לשיר הרוק הבועט את הגוון היהודי חסידי…

כמיטב המסורת, השיר החדש מלווה בקליפ מילים מרהיב שהכין אמן הקליפים היהודי מתי שריקי שמוסיף נופך ויזואלי מרשים לשיר.

מילים: מתוך התפילה |  לחן: מאיר ברוק | עיבוד והפקה מוזיקלית: קובי דרזי, מאיר ברוק

השארת תגובה