גם בבידוד – קבלת שבת ב'זום'

נרות שבת
נרות שבת

לא משאירים אף אחד מאחור. כל חבריו לכיתה כבר חזרו לספסל הלימודים, אבל רפאל שלומד בבית הספר לילדים מיוחדים 'מרכז וואהל' של ארגון 'אהל שרה', עדיין בבית ולא חזר לבית הספר. רפאל, סובל מתסמונת נדירה ומחלות רקע בדרכי הנשימה שמחייבות אותו ואת הוריו להישמר ולהקפיד יותר על ריחוק חברתי ומגע עם אנשים זרים.

לכל אורך תקופת הקורונה, אנשי הצוות החינוכי שמרו על קשר רציף עם רפאל ודאגו לו לחומרי למידה, פעילויות ושיחות וידאו מעת לעת כדי לרומם את רוחו. מאז החזרה ללימודים במוסדות החינוך המיוחד, התעניינו חבריו לכיתה של רפאל בשלומו והביעו את הגעגועים שלהם לראות אותו שוב בכיתה. גם רפאל שבילה את חודשי הקורונה בבית, ביקש להתראות עם חברי כיתתו.

ביום שישי האחרון, אחרי נתק ארוך במיוחד הצליחו רפאל וחבריו לכיתה סוף סוף להיפגש בצורה ווירטואלית ובטוחה מבחינה בריאותית. כדי ליצור את המפגש הוירטואלי, הוכנס לכיתה מחשב נייד, וכך באמצעות פלטפורמת זום התחבר רפאל לחבריו לכיתה והשתתף מרחוק בצורה מלאה במפגש קבלת שבת.

הילדים המיוחדים חבריו של רפאל, התרגשו לראות את רפאל לאחר חודשים ארוכים שלא נפגשו. גם רפאל ששוהה בביתו כבר למעלה מ-3 חודשים ברצף שמח לפגוש את חבריו ואף ביקש להשתתף בשיעורים ולפגוש את חבריו לעיתים תכופות יותר.

שרה אמו של רפאל סיפרה על החוויה המיוחדת והמרגשת של בנה. "התסמונת הנדירה של רפאל מלווה לעיתים בסיבוכים בדרכי הנשימה ולכן מתחילת הקורונה אנחנו נשמרים בהקפדה יתרה על בריאותו של רפאל. אך הריחוק מחבריו ומצוות בית הספר מקשה עליו ומאתגר את כל המשפחה. השמחה האדירה שהיתה לרפאל כשהוא פגש את חבריו בזום, השפיעה ממש על מצב רוחו והיתה שווה את כל ההכנות והמורכבות של תיאום המפגש. אני בטוחה שהצוות החינוכי והטיפולי המסור של 'אהל שרה' יעשו את המאמצים כדי שרפאל יוכל להשתתף בשיעורים נוספים ולפגוש את חבריו".

השארת תגובה