המשפחה החרדית תרמה 600 מנות דם

בשנות ה-70, כשמשה (75) היה סטודנט צעיר באוניברסיטת בר אילן – הוא החליט לנסות ולתרום דם במד"א, לראשונה בחייו. מאז, הוא התמכר לנושא, המשיך לתרום מדי חודש ובמהלך השנים אף רתם את ילדיו ונכדיו

משה גלרנטר תורם את מנת הדם ה300 ביום ההולדת ה70 שלו בשירותי הדם של מדא. צילום דוברות מדא 23.6.2015
משה גלרנטר תורם את מנת הדם ה300 ביום ההולדת ה70 שלו בשירותי הדם של מדא. צילום דוברות מדא 23.6.2015

היום מציינים את יום תרומת הדם ברחבי העולם. במקביל, בתזמון יוצא דופן, חוגגת משפחת גרלנטר את תרומת הדם והפלסמה ה-600 במספר של בני המשפחה, אשר במהלך עשרות השנים האחרונות תרמו דם ללא הפסק.

ה"תחביב" המיוחד החל בראשית שנות ה-70, כשסב המשפחה משה גלרנטר היה סטודנט צעיר בבר אילן. באחת ההפסקות הוא נתקל בניידת תרומת דם של מד"א והחליט להיכנס ולתרום – לראשונה בחייו. מאז, לאחר שהבין את החשיבות והצורך של התרומה – לא הפסיק לתרום ובמהלך השנים הדביק גם את ילדיו ונכדיו בתחביב המיוחד.

משה הוא אב לארבעה וסב לשני נכדים ומתורמי הדם הוותיקים ביותר בארגון מד"א. עד היום, תרם משה 305 תרומות דם ופלסמה, כאשר החל לתרום באופן קבוע בשנת 1988. השבוע, תרמה נכדתו הצעירה אביה (17.5) את תרומת הדם הראשונה שלה, אשר ציינה את המנה ה-600 של בני המשפחה.

לפני כשנה, לקה משה באירוע לב ונאלץ להפסיק לתרום. בשל כך, החליט משה להמשיך לסייע בדרכים אחרות – והצטרף בעת משבר הקורונה לארגון תורמי הדם של מד"א, בו הוא מתנדב ביחידת הפרזיס. משה מתמחה בגיוס תורמים פוטנציאליים, אשר תרומתם יכולה להציל חיים ואף לסייע במאבק בנגיף הקורונה.

משנת 1988 ועד השנים האחרונות, תרם משה באופן קבוע ולא פספס אף מועד. בשל תחושת השליחות והנתינה, משה גייס למעגל התרומה את ארבעת ילדיו, שתי נכדיו וקרובי משפחה נוספים – אשר יחד הגיעו השבוע לכמות של 600 תרומות דם משפחתיות.

על תחושת השליחות והמאמץ המשפחתי, סיפר משה: "עד גיל 73 תרמתי באופן קבוע מאז שנות ה-80. לצערי, בשל אירוע לבבי ובעיות סוכר לא מתאפשר לי לתרום יותר. למרות זאת, מצאתי דרך נוספת לעזור למד"א ובמשבר הקורונה התנדבתי בארגון וגייסתי תורמי דם נוספים. אני מרגיש שעשיתי את שלי – הצלחתי לחנך את הדור הבא וכעת נכדיי תורמים מיוזמתם וברצון רב. התחלתי לתרום באופן קבוע כשסיפרו לי על תינוק שזקוק לתרומת דם דחופה. הסיפור מאוד ריגש אותי ומיד רצתי לתרום. השבוע הנכדה הצעירה שלי תרמה את מנת הדם הראשונה שלה, שסימלה 600 מנות דם הרשומות על משפחת גלרנטר. זה סמליות מרגשת של המשך הדורות ורציפות הנתניה. לשמחתי, אין במשפחה מישהו שחושש ממחטים. אני מודה לאלוהים שהוביל אותי לעשייה הזו ואני אסיר תודה שזכיתי לסייע. הכי חשוב לי שהילדים שלי ודור ההמשך, הנכדים, הלכו בדרכי ותורמים ללא הפסקה. כל אחד מהם תרם עשרות מנות דם והם לא מתכוונים לעצור. אני רואה בתרומה ערך עליון ומקווה שהסיפור שלי ישמש דוגמא לאחרים".

פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א: "משה נמנה עם האנשים הטובים והמיוחדים ביותר שפגשנו. אדם שכל כולו נתינה לזולת, שנותן דוגמא אישית למשפחתו ולרבים מחבריו ועוסק כל הזמן בהצלת חיים. מאות מנות הדם שתרמו כל בני המשפחה אפשרו לנו, בשירותי הדם של מד"א, לסייע ל-1,800 מטופלים ברחבי הארץ אשר נזקקו לעירויי דם להצלת חייהם. בעת משבר הקורונה, החשיבות לתרומת פלסמה הפכה משמעותית במיוחד, במטרה לסייע בטיפול לחולים קשים וכדי להתכונן ולהיערך לגל הבא. ד"ר קרל לנדשטיינר, אשר גילה את סוגי הדם ובכך זכה שיום הולדתו יצוין ברחבי העולם ביום תרומת הדם, היה בוודאי שמח לדעת שיש אנשים מיוחדים כמו משפחת גלרנטר".