מקלב: גם בקורונה תהיה תחבורה ציבורית

סגן שר התחבורה ח"כ הרב אורי מקלב נגד הפסקת התחב"צ: "נעשה הכל כדי לאפשר את הפעלת התחבורה הציבורית כסדרה גם בעת משבר הקורונה"

ראש העיר באוטובוס
ראש העיר באוטובוס

בסקירה שהציג סגן השר מקלב בוועדת הכלכלה של הכנסת אמר מקלב כי לא ניתן היה להפעיל תגבורים על קווי השירות הסדרים באמצעות חברות פרטיות היות ופקדי משרד האוצר לא אפשרו זאת תקציבית בנוסף משרד התחבורה פועל מול חנויות ובעלי מרכולים מקומיים בכדי לעודד אותם לפתוח אצלהם מערכות להטענת כרטיסי הרב קו

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה לישיבתה הראשונה יחד עם סגן שר התחבורה חבר הכנסת הרב אורי מקלב לדיון בצורת הפעלת התחבורה הציבורית בעת שגרת הקורונה, בפתח ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת חברי הוועדה מכל הסיעות – השכל וברק מהליכוד, סובה מישראל ביתנו, עידן רול מיש עתיד וח'טיב-יאסין מהרשימה המשותפת מברכים את סגן שר התחבורה ח"כ מקלב עם כניסתו לתפקיד

סגן שר התחבורה סקר את פעולות משרדו בנושא והסביר כבר בפתח את הקושי שיש בשמירת כללי הזהירות (התו הסגול) בתחבורה הציבורית בעת הקורונה. חשוב לציין הדגיש הרב מקלב כי הפרוייקט הראשון של שרת התחבורה מירי רגב היה החזרת כלל קווי התחבורה לשגרה, סגן שר התחבורה ח"כ מקלב הסביר לשאלת יו"ר הוועדה כי לא ניתן היה להפעיל תגבורים על קווי השירות הסדרים באמצעות חברות פרטיות היות ופקדי משרד האוצר לא אפשרו זאת תקציבית. מאז שפתחנו את כלל קווי השירות לא קיבלנו תלונות והרוב פועל כשורה דיווח סגן השר מקלב לוועדה.

סגן השר מקלב הציג את מדיניות משרד התחבורה והודיע כי גם בשגרת הקורונה התחבורה הציבורית חייבית לפעול כסדרה גם בעת משבר וגם בערבי השבתות והחגים, לא ניתן 'לחנך' את אזרחי ישראל באמצעות הפסקת שירות התחבורה הציבורית. ממשלת ישראל רצתה לעצור את תנועת הציבור במרחב בציבורי והפסיקה את התחבורה הציבורית, כך שהייתה הענשה סלקטיבית לבעלי רכבים ולשאינם בעלי רכבים, המדיניות שלנו היא הפעלה מלאה ככול הניתן של התחבורה הציבורית.

סגן השר מקלב הודיע עוד כי בימים אלו משרד התחבורה פועל מול חנויות ובעלי מרכולים בכדי לעודד אותם לפתוח אצלהם מערכות להטענת כרטיסי הרב קו זאת לאחר שהמשרד הורה על הפרדת הנהגים מהנוסעים בכדי למנוע את ההדבקות. אם נגיע ח"ו לאירוע גדול חוזר ועדת הכלכלה תביא בפנינו את עמדת הציבור אמר סגן השר מקלב ואנו נעשה הכל בכדי שהתחב"צ תמשך כסדרה.

למנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, אמר כי בישראל יש כ-11,000 אוטובוסים וכ-16,000 נהגים, שמירה על רמת השירות לפי מגבלות של 20 נוסעים במקום 60 מצריכה פי 3 אוטובוסים. הוא הוסיף כי מגבלת הנוסעים מגדילה את תקציב הסובסידיה ב-1.5 מיליארד שקל במונחים שנתיים. באשר לרכבת אמר אסרף כי היא צפויה לחזור לפעילות מלאה בשבוע הבא. לדבריו, “התקינו מצלמות טרמיות ברכבת ויוכלו לאתר אנשים עם חום. זה הסיכום שאפשר לנו להיראות אחרת בשבוע האחרון. התמונות (של הצפיפות) לא חזרו על עצמן”.

השארת תגובה