המתנדבים שעוררו את החרדים

כך עולה ממחקר מיוחד שנערך באוניברסיטת בן גוריון • ע"פ המחקר, כרוזים ברחובה של עיר הם הדרך האפקטיבית להעברת מסרים לציבור החרדי, פעולה אותה ביצעו מתנדבי השירות במהלך פעילותם במסגרת המלחמה בנגיף

המתנדבים שעוררו את בני ברק
המתנדבים שעוררו את בני ברק

המאבק בנגיף קורונה ברחוב החרדי עבר דרך הסברה ממוקדת וייעודית לציבור, בשונה מהמסרים והאמצעים בהן היא הועברה לציבור הכללי.

במבט לאחור ניתן לקבוע כי האיחור בהתאמת ההסברה לציבור החרדי, היא זו שגרמה לשיעורי הדבקה גבוהים מהממוצע הכללי, ובהתאמה, מהרגע שההסברה הותאמה – הרחוב החרדי יישר קו ואף שמר על ההנחיות באופן הדוק יותר מהרחוב החילוני.

אחד מכלי ההסברה בהם נעשה שימוש היו כרוזי רמקול ברחובה של עיר, שהעירו ועוררו את הציבור על הסכנה הגדולה וההנחיות השונות.

את פעולת ההסברה הזו ביצעו בעיקר מתנדבי השירות האזרחי, שנרתמו לסייע למלחמה בנגיף, יחד עם מתנדבי ארגון 'רחשי לב'. מי שעמד מאחורי רתימת המתנדבים למען הפעולה הוא מנכ"ל השירות האזרחי, ראובן פינסקי, שנענה לצורך של משרד הבריאות בהוצאת כרוזים באופן בהול לחוצות הערים, והציע להם את מאגר המתנדבים הגדול שברשות העמותה.

יצוין כי במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת בן גוריון גילה צוות החוקרים כי כלי ההסברה האפקטיבי ביותר בציבור החרדי הוא הכרוזים ברחובה של עיר.

"הכלי האולטימטיבי להעברת מסרים בקרב החברה החרדית זה הרמקול השכונתי, שעובר ומכריז בשכונות ביידיש", סיפרה בראיון לYNET ד"ר תהילה קלעג'י מהמחלקה למנהל מדיניות ציבורית ב"בן גוריון" שהיתה מעורכות המחקר. היא הוסיפה כי זמן ההסברה האפקטיבי ביותר במגזר הוא במוצאי שבת.

השארת תגובה