רבי שמעון מלכה זצ"ל

רבי שמעון מלכה זצ"ל
רבי שמעון מלכה זצ"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים בלינסון בפתח תקווה לבית עולמו הדיין הגאון הצדיק רבי שמעון מלכה זצ"ל, אב"ד ת"א ורב קהילת רבינו יוסף קארו בבני ברק, והוא בן 76 בפטירתו.

הגר"ש מלכה זצ"ל נולד במרוקו בי"ז שבט תש"ד לאביו רבי ניסים ז"ל והתייתם בגיל שלוש מאביו, בבחרותו למד בישיבת 'פורת יוסף' בקטמון בירושלים, שם למד אצל 'המורה' רבי עזרא עטייה ומרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, ואצל יבדלחט"א נשיא המועצת מרן הגר"ש כהן שליט"א.

לאחר נישואיו למד בישיבת 'תורה והוראה' בתל אביב יחד עם רבני משפחת בן שמעון, הראשון לציון הגרש"מ עמאר, הגר"צ בוארון ואחרים. את הדרך אל תורה והוראה היו עושים הרבנים מידי יום כשהם צועדים ברגל ולא באמצעות תחבורה ציבורית. בדרך לא היו מבזבזים הרבנים את זמנם לריק, המנוח הגר"ש מלכה היה מצטט בעל פה את לשון השולחן ערוך מילה במילה ולאחר מכן היו שאר בני החבורה דנים ומתפללים בדברים.

המנוח זצ"ל היה ידוע בשקידתו העצומה. בני משפחתו מספרים כי גם בתקופת מחלתו הקשה, לא וויתר על מסירת השיעורים תמידים כסדרם, אליהם היה מגיע לעיתים היישר מהטיפולים הקשים בבית החולים.

בראותו את מצבם הרוחני של בני עדות המזרח בעיר בני ברק, הקים את קהילת רבנו יוסף קארו ברחוב רבי עקיבא בעיר. מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שחיבבו עד למאוד הגיע להשתתף בפתיחת בית המדרש ואף היה מוסר שיעור שבועי בבית המדרש שבראשות הגר"ש מלכה.

ענוותנותו הייתה לשם דבר. בכל עניין שהוא, היה מקפיד להסתתר תדיר ולהצטנע, ולא הסכים שיכתבו בסמוך לשמו תארים מכובדים.

במשך השנים מונה לדיין בבית הדין הרבני ולאחר מכן לאב בית הדין בתל אביב, ושמו פקע למרחקים כדיין שדן דין אמת ללא שהוא חת מפני איש. במלאכתו זו, היה עמל לפסוק פסקי דין גם הקשים ביותר ובחכמתו הביא לא פעם לתוצאה הרצויה.

לפני כחמש שנים חלה במחלה הקשה אולם כשהיו בני משפחתו אומרים כי היסורים הם "מכפרים על הדור" היה גוער בהם. בחודש האחרון חל החמרה במצבו הבריאותי, בשבת האחרונה אושפז בבית החולים וביום שני השיב נשמתו לבורא.

הלוויתו התקיימה על פי הנחיות המשטרה, ללא מספר גדול של מלווים ולמפרע התקיים רצון צדיק שביקש פעמים רבות לאורך כל תקופת מחלתו, שלא לעשות לו לוויה המונית ושלא להרבות בהספדים.

הגר"ש נטמן בבית החיים בסגולה כשהוא מותיר אחריו את אחד עשר ילדיו. בנו הוא הרה"ג ישי מלכה, מו"צ ומפקח בכיר בבד"צ בית יוסף וכותב מדור הכשרות 'בהורמנא' בעיתון יום ליום, עוד מתקופת מרן הגר"ע יוסף. חתניו ובניו הנוספים כולם זרע ברך השם, רבני קהילות, ראשי כוללים ומורי צדק.

ת.נ.צ.ב.ה

השארת תגובה