בית הדין הכריע: לא ראש העיר יקבע מי יהיה סגנו

האם כעת ימונה סגן בשכר לראש העיר? אחרי למעלה משנה מאז הבחירות בעיר, פסק בית הדין כי תפקיד 'סגן ראש העיר' בשכר – הינו לבחירת הנהלת התנועה הארצית ולא בחירה אישית של ראש העיר המכהן

יעקב גוטרמן
יעקב גוטרמן

אחרי סכסוך ארוך בין יו"ר תנועת 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, לראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, אודות איוש משרת סגן ראש העיר הפנויה. הבוקר, הכריע בית הדין במודיעין עילית כי ה'תפקיד' הינו בסמכות התנועה הארצית, וכי חה"כ משה גפני יהיה מי שיבחר למי לתת את התפקיד.

בית הדין שהכריע, נבחר על ידי הצדדים להכריע בנושא. בפסק הדין, מציין בית הדין כי תפקיד הסגן בשכר כפוף להסכמים בין הסיעות השונות בעיר.

גוטרמן, החלוק מזה זמן עם מוסדות דגל התורה, חפץ למנות לתפקיד את איש 'אגודת ישראל' בעיר, טוביה פריינד, לו הובטח התפקיד במסגרת הסכמים קואליציונים שקדמו לבחירות. מנגד, גפני טען בשם תנועת דגל התורה, כי אין בסמכותו למנות את סגניו והבהיר כי ברצונו למנות את איש 'דגל התורה' בעיר, מרדכי גולדברג.

הבוקר לאחר מספר דיונים שעסקו בסמכויות, פסק בית הדין בעיר כי אין משמעות להבטחת הבחירות להעניק את התפקיד לפריינד, מאחר שאין זה בסמכותו כלל.

תגובה אחת
  1. הגראי"ל: "המחלוקת מתגברת בפרשת קורח"

    הבריחה ממחלוקת: עדות מפתיעה על החשש של הגראי"ל בימים אלו. וגם: טענתו נג לימודי ליב"ה

    Posted by: מוטי סגל in חרדים 15 ביוני 2015 תגובה אחת

    החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הרב משה יהודה שניידר סיפר כמה חושש בשבוע זה פרשת 'קורח' מדי שנה הגראי"ל שטיינמן מפילוגים ומחלוקות.

    הרב שניידר סיפר כי "בפתיחת השבוע, כבר נראה רבינו מודאג, היות והשבוע זה פרשת "קורח", ואמר "סאיז נישט פריילאך…" זה לא שמח… וכך יודעים כל הנכנסים לרבינו, כבר הרבה שנים, כי בימים אלו חושש רבינו מאד, עפ"י המבואר בספר תולעת יעקב שיש השפעה לפרשת השבוע, לימי השבוע, ואומר שהניסיון הראה שהרבה חיכוכים… נתעצמו בימים אלו, והלוואי ונזכה שיעבור השבוע בשלום ושלווה בתוך בני ישראל".

    בעלון 'פרי חיים' שמופץ מדי שבוע כתב הרב שניידר כי במהלך מבחן לילדי ת"ת מחיפה במעונו של הגראי"ל, נשא דברים בגנות הכנסת לימודים זרים לתוככי הישיבות הקדושות: "וצריך ללכת לישיבה שלומדים רק "תורה", ובמקום שלומדים דברים אחרים, לא יכול להיות שידע ש"ס, הלוואי שיידע את הדף הראשון שלא ישכח, שלא ישכח את הדף שלמד היום". אמר הגראי"ל.

    הגראי"ל הוסיף: "ממילא צריך לדעת לשאוף ללמוד תורה במקום שלומדים רק תורה! דברים אחרים לא טוב! לא צריך ללמוד צרפתית, אין מצוה ללמוד צרפתית, ואין מצוה ללמוד אנגלית. כל אחד צריך להיות תלמיד חכם, לדעת את התורה, חומש גמרא והכל, זה צריך לדעת. הקב"ה יעזור שכל אחד מכם ישתדל בזה, ויזכה לזה".

השארת תגובה