גנץ: "אשכנזי יתקן את מחדלי נתניהו"

כשהוא פונה לראש הממשלה אמר גנץ, "מינית שרי ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי, מינית קבינט בובות, אני משוכנע שגבי, ביחד איתי כראש ממשלה ועם בוגי כחבר בכיר בקבינט המדיני-ביטחוני, יעשה סדר במערכת"

גבי אשכנזי. צילום: דובר צה"ל
גבי אשכנזי. צילום: דובר צה"ל

בצל המתיחות בדרום, ביקר אמש יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בעוטף עזה והצהיר כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ימונה לשר הביטחון בממשלה שיקים לאחר הבחירות ויתקן את מחדלי ראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ שב והאשים את רה"מ בפוליטיזציה של מערכת הביטחון וקבלת החלטות שלא משיקולים עניניים.

כשהוא פונה ישירות לראש הממשלה אמר גנץ, "מינית שרי ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי, מינית קבינט בובות, ובמקום להחזיר את ההרתעה שהשגנו ב"צוק איתן", מחקת אותה. הכל בגלל שאתה מרוכז במשפט שלך ובשאלה איך תצליח להביא לכנסת את חוק ההימלטות".

"המצב שבו הנייה מאיים ואתה משלם חייב להסתיים ב-2.3", קבע הרמטכ"ל לשעבר.

גנץ הודיע כי הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גבי אשכנזי ימונה לשר הביטחון בממשלה שיקים ויטפל באתגרים שעומדים מול אזרחי ישראל, "יש מולנו אתגרים ביטחוניים בכל הזירות ובכללן גם אתגר החירום הבריאותי מול וירוס הקורונה שאני לא בטוח שהוא מטופל כראוי. מערכת הביטחון הישראלית חייבת לתת תשובה מסודרת לכל האתגרים שמולנו- בדרום, בצפון, במזרח קרוב ורחוק ובכללם איראן. כדי להתמודד עם האתגרים האלו ולשים סוף לכישלון של נתניהו מול הנייה והאתגרים האחרים- נמצא כאן מי שיהיה שר הביטחון של מדינת ישראל- גבי אשכנזי". אמר גנץ שהוסיף: "אני משוכנע שגבי, ביחד איתי כראש ממשלה, עם בוגי כחבר בכיר בקבינט המדיני-ביטחוני, יוביל את המערכת ויעשה סדר בכל המערכות הנדרשות ויפעיל נכון את הכוח בכל הזירות בכלל ובדרום בפרט".

השארת תגובה