השקט שב לדרום – אין לימודים

אחרי יממה מתוחה בגבול הדרום במהלכה שוגרו עשרות רקטות מעזה לשטח ישראל ובמקביל חיל האוויר הישראלי הפציץ ברצועה, חזר השקט בהסכם 'הפסקת אש'. עדיין לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות והעוטף

רקטה שנפלה בגן משחקים בשדרות
רקטה שנפלה בגן משחקים בשדרות

מהודעות הג’יהאד האיסלאמי עולה כי ארגוני הטרור ברצועת עזה הסכימו להפסקת אש ולעצור את סבב האלימות הנוכחי – בתנאי שישראל תפסיק את התקיפות ברצועה.

ברשת אל ג’זירה דווח, כי לפי מקורות ברצועת עזה, הפסקת האש נכנסה לתוקף באופן הדדי ובו-זמני בשעה 23:30.

זאת לאחר דיווחים קודמים על הפסקת אש כבר בשעה 22:00, אולם הירי לעוטף עזה נמשך.

גם בשעות הערב המשיכו שיגורי הרקטות של המחבלים לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, כאשר גם בשעה 23:00 נשמעה אזעקה בעוטף – והרקטה ששוגרה התפוצצה בשטח פתוח בשטח המועצה האזורית שער הנגב.

במקביל, צה”ל המשיך לתקוף.

בתוך כך, ישראל החליטה על סגירת מרחב הדיג ומעברי הגבול עם עזה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים.

בתום הערכת מצב הוחלט כי לא יתקיימו מחר לימודים באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה. לפי הנחיות פיקוד העורף ליממה הקרובה, מותר לצאת לעבודה בתנאי שאפשר להגיע למרחב מוגן. מחוץ למבנים אסור לקיים אירועים, ובתוכם – אפשר לקיים אירועים בהשתתפות עד שלוש מאות בני אדם.

נתניהו אמר מוקדם יותר, בעת סיור בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד: “אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט – אתם הבאים בתור”.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר היום: “אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תוכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה”.

למרות הפסקת האש, בפיקוד העורף טרם חידשו את הלימודים בדרום הארץ. נכון להבוקר, לא יתקיימו לימודים בנתיבות, שדרות, אשקלון ובעוטף עזה. מדובר בלמעלה מ-60 אלף תלמידים שיישארו בבית.

אמש סיכם צה"ל את תוצאות ה'סבב' הנוכחי: משעות הבוקר אתמול ועד לשעה 18:00 זוהו לא פחות מ-50 שיגורים לשטח ישראל.

"לאחר תחקור, עומד שיעור היירוטים מכיפת ברזל על 90% מהשיגורים, בהתאם למדיניות היירוט".

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש ברמאללה עם השליח הקטארי לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי. בפגישה נכח גם השר האחראי על הקשרים עם ישראל ברשות הפלסטינית, חוסין א-שיח'.

השארת תגובה