'שלוה': דירה חדשה לדיירות עם מוגבלות

קובעים מזוזה ב'שלוה'
קובעים מזוזה ב'שלוה'

דירה חדשה לצעירות עם מוגבלויות נחנכה היום על ידי משרד העבודה והרווחה ועמותת שלוה בגבעת מרדכי בירושלים. חנוכת הבית נערכה במעמד מנכ"ל משרד העבודה והרווחה ד"ר אביגדור קפלן.

הדירה מיועדת ל-6 דיירות צעירות מהמגזר הדתי-לאומי ברמת תפקוד גבוהה שישתלבו בכלל שירותי הקהילה בהם פנאי, תעסוקה ושירותי הדת הקהילתיים. בחנוכת הדירה השתתפו גם גדעון שלום, ראש מנהל מוגבלויות במשרד העבודה והרווחה והרב קלמן סמואלס מייסד עמותת שלוה שמפעילה את הדירה לצד משפחתו.

משרד העבודה והרווחה מרחיב בשנים האחרונות את מערך הדיור בערים ובשכונות ברחבי הארץ על מנת לשלב אנשים עם מוגבלויות בקהילה. בארבע השנים האחרונות עברו 955 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לדירות בקהילה כחלק ממדיניות המשרד ובהתאם לאמנת האו״ם לזכויות אנשים עם מוגבלויות (CRPD) עליה חתומה ישראל.

אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הזקוקים להשמה מופנים ראשית לדיור בקהילה ומלווים במדריכים המסייעים להשתלבותם ומספקים מעטפת לכל תחומי החיים בקהילה.

״מדובר במהלך היסטורי בתחום שירותי הרווחה״ אומר מנכ"ל המשרד קפלן, ״אנו שואפים בשנים הקרובות להרחיב את מעגל האנשים שזוכים לשילוב בדירות בקהילה גם לאוכלוסיות ברמת נזקקות גבוהה יותר״.

השארת תגובה