סערה: תנאי כניסה מחמירים לישיבות המועצה

שורת נהלים מחמירים, לתושבים המבקשים להשתתף • באופוזיציה זועמים: "ליאון פועל במחשכים" • העירייה: "התנהגות לא הולמת של חלק מהמשתתפים" • וגם: בחורי ישיבה סמויים בתפקיד המעודדים

רפואה ושמחה במועצת העיר (2)
רפואה ושמחה במועצת העיר (2)

סתימת פיות או סדר בבלגן? לקראת ישיבת מועצת העיר החודשית שהתקיימה ביום חמישי, הודיעה עיריית ירושלים על נהלים חדשים של כניסת תושבים לאולם המליאה. באופוזיציה זעמו וטענו כי ראש העיר פועל נגד השקיפות והדמוקרטיה. בעירייה טוענים כי הם נאלצו לנקוט בצעדים בעקבות התנהגות בלתי הולמת שהפריעה להתנהלות התקינה.

על פי ההנחיות החדשות, כל מי שחפץ להשתתף בישיבת המועצה, צריך להפקיד תעודת זהות מראש ולענוד תג – צעד שלא מוכר מעיריות נוספות. המבקרים יקבלו מסמך ובו "כללי התנהגות" שכל חריגה ממנו תביא להוצאה מהישיבה.

עוד נכתב בהנחיות החדשות כי "הקהל לא רשאי לשוחח או להשתתף בדיון שמתנהל בישיבת מועצת העיר, אלא אם כן הותר הדבר מפורשות ע"י היו"ר". בנוסף, "במהלך הישיבה לא יתקיים דו-שיח בין חברי המועצה לבין הקהל, וגם לא בינם לבין עצמם, אלא רק לאחר קבלת רשות דיבור מאת היו"ר".

יצוין כי על פי חוק, מליאת מועצת העיר אמורה להיות פתוחה לציבור, אלא אם כן העירייה מציבה אלטרנטיבה בדמות מסכים שמעבירים לאולם סמוך את הדיונים בשידור חי. בהתאם לזאת, הודיעה העירייה כי הכניסה לישיבה הינה על בסיס מקום פנוי, כאשר כל היתר יופנו לצפייה בקומת הכניסה של כיכר ספרא.

בסיעת 'התעוררות', שפעיליה מילאו את ישיבות המועצה וגרמו לא פעם לוויכוחים שהתלהטו, זעמו על ההגבלות, ואמרו: "זהו עוד יום חשוך בכיכר ספרא. מתחילת הקדנציה ליאון פועל במחשכים, נוהג בכספי ציבור כבשלו, ובמשרות ציבוריות כטובות פוליטיות. לכן לא מפתיע שליאון גם מקים חסמים לדמוקרטיה העירונית. נראה שליאון מפחד שמא יראו תושבי ירושלים לאן הולכים כספי הארנונה שלהם".

במהלך ישיבת המועצה שהתקיימה בחמישי, הראשונה תחת הנהלים הקפדניים, נצפו לא מעט צעירים שהריעו ועודדו את דברי ראש העיר משה ליאון, וגילו חוסר סימפטיה לדברי נציגי האופוזיציה. על פי פרסום של העיתונאי חיים פרידלנדר, מדובר בבחורים מישיבות לנוער מתחזק, שהגיעו בהזמנה מיוחדת של אנשים מסביבתו של ליאון, כשהבקשה לאיתור הבחורים התמקדה בלובשי חולצות צבעוניות, על מנת שיראו תומכים אותנטיים ו"שלא יראו חרדים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מקדמים בברכה את האזרחים שמגלים אזרחות טובה ומשתתפים בדיוני מליאת מועצת העיר הנוגעים לעתיד כולנו. בעקבות התנהגות לא הולמת של חלק מהמשתתפים בעבר נקבעו כללי התנהגות הנוגעים למשתתפים בדיונים. ישיבת המועצה האחרונה התנהלה כסדרה ובהשתתפות תושבים המשקפים את מגוון האוכלוסיות המרכיבות את העיר".

השארת תגובה