"נזרז הליכים להעברת מתווה טראמפ בכנסת"

"לא משנה מה תהיה הביקורת, לא משנה אם יהיו התקפות חריפות, אני בטוח שבסיטואציה כל כך נדירה וכל כך חד-פעמית שאנחנו נמצאים בה, כל המפלגות הציוניות יתעלו על עצמן"

יולי אדלשטיין | צילום: דוברות הכנסת
יולי אדלשטיין | צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיגר מסר לראש הממשלה נתניהו בו הוא מתחייב להשלמת ההליכים הנדרשים במהירות האפשרית, על מנת שההצבעה על הסיפוח יוכל להתבצע כבר בשבוע הקרוב.

בדבריו אמר אדלשטיין, כי "אם התוכנית הזאת תישאר רק חוברת דפים צבעונית, או תהפוך לאירוע היסטורי ומשנה מציאות – זו אך ורק החלטה שלנו. אסור שנפספס את ההזדמנות – לכן אני אומר כאן לראש הממשלה: אם תחזור מוושינגטון, ותבקש לכנס את מליאת הכנסת כדי לנצל את הנכונות ההיסטורית של הממשל בארצות הברית ולהחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – אני אכנס את המליאה מיד". את הדברים נשא אדלשטיין בוועידת איגוד התאגידים העירוניים המתקיים במלון הרודס באילת.

לדבריו, "לא משנה מה תהיה הביקורת, לא משנה אם יהיו התקפות חריפות, הדבר הנכון ייעשה. אני בטוח שבסיטואציה כל כך נדירה וכל כך חד-פעמית שאנחנו נמצאים בה, כל המפלגות הציוניות יתעלו על עצמן, ישימו את טובת המדינה לנגד עיניהן ולא יכשילו אותה בגלל אינטרסים פוליטיים רגעיים. כדי שנוכל, סוף סוף, להצביע בכנסת על החלת הריבונות – ולאשר אותה ברוב גדול".

עם זאת אדלשטיין הדגיש, כי הגם שאינו מאמין שהפלסטינים יעמדו בתנאים הנדרשים מהם להקמת מדינה, הוא מתנגד בכל תוקף להקמת מדינה פלסטינית, לחלוקת ירושלים ולהקפאת בניה.

השארת תגובה