קרב ציוצים חריג בין נתניהו וגנץ

בעוד גנץ הכריז היום כי יתמוך בסיפוח בקעת הירדן אחרי הבחירות, ראש הממשלה הגיב, "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר כבר עכשיו"

בני גנץ ונתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ
בני גנץ ונתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ

על רקע התכנית שהעלה השר סמוטריץ' לפיה ראש הממשלה ינצל את כינוס המליאה לדיון בחסינות על ידי 'כחול לבן', לצורך הצבעה על תכנית הסיפוח בבקעת הירדן, קיימו הבוקר גנץ ויעלון סיור בבקעה במהלכו הצהיר גנץ כי לאחר הבחירות יפעל להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן.

ראש הממשלה לא נותר מאחור והחליט לאתגר את 'כחול לבן' אל מול רשת הביטחון מצד המפלגות הערביות וצייץ בטוויטר, "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

גנץ מצדו השיב בציוץ בו נכתב, "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות". אלא שביקורת על הנאמר והתמיהה האם לזו הייתה כוונת המפלגה כי "ישראל לפני הכל", הביאה את גנץ לצייץ פעם נוספת את הציוץ הבא: "נתניהו, במקום סיפוח אתה מתעסק שנים בטיוח. נסה פעם אחת לא לשקר וקח טיפ: אתה יכול להחיל את החוק הישראלי על הבקעה בהחלטת ממשלה תוך שעתיים, בלי שום דיון בכנסת. נראה אותך".

ראש הממשלה נתניהו לא נותר חייב והגיב לשני הציוצים של גנץ, "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח". כעבור זמן קצר הוסיף ראש הממשלה את הציוץ הבא: "אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

יצוין, כי קרב הציוצים העמיד את 'כחול לבן' במבוכה שכן רק לפני ימים אחדים, התבטאו גורמים במפלגה נגד אפשרות לסיפוח אלא במסגרת הסדר מדיני כולל, אלא שביקורת אמריקנית הביאה ככל הנראה את יו"ר כחול לבן לעדכן את עמדתו בענין.

השארת תגובה