הרב אברהם יוסף לייזרזון ז”ל

בן 77 היה בפטירתו, דור שביעי בירושלים • בתפקידו האחרון שימש כיו"ר החינוך העצמאי לאחר עשרות שנים בהן שירת את הציבור בשלל תפקידים • השתייך לחצר הקודש גור והוסמך לרבנות

הרב לייזרזון בפורום המנהלים
הרב לייזרזון בפורום המנהלים

בשבת נפטר, בגיל 77, יו”ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף לייזרזון ז”ל, מעסקניה הבולטים של היהדות החרדית.

היה מחשובי חסידי גור, ומעסקניה הבולטים של היהדות החרדית.

שימש בעבר כסגן ראש עיריית ירושלים, וכחבר כנסת מטעת יהדות התורה.

המנוח ז”ל נולד כדור שביעי בירושלים. אביו, הגאון רבי שמחה בונם לייזרזון, מראשי ישיבת שפת אמת, נפטר בגיל 30, והוא התייתם בגיל 5.

לאחר פטירת אביו גדל אצל האדמו”ר רבי שמחה בונים אלתר זצ”ל, לימים האדמו”ר מגור.

הוא למד בישיבת בית מאיר ובישיבת סלבודקה בבני ברק, והוסמך לרבנות.

החל את פעילותו הציבורית כששימש דוברה של ‘אגודת ישראל’, ובהמשך שימש בשורת תפקידים ציבוריים. עם התפטרותו מהכנסת ה-14 של ח”כ משה גפני, במסגרת הסכמי רוטציה, שימש כח״כ במשך 8 חודשים.

היה חביבם של גדולי ישראל מכל החוגים, הליטאים והחסידים, ונודע כאיש אמונם של כל גדולי ישראל.

גם לאחר המהפך בהנהלת ‘החינוך העצמאי’ לפני כעשור, נשאר בתפקידו בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

סבל ממחלת כליות והיה מגיע לבית החולים מידי שבוע על מנת לעבור דיאליזיה.

בערב שבת הדרדר מצבו בבית החולים ‘הדסה’ וב-4 לפנות בוקר נפטר.

שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, פרסם הודעת אבל בה נאמר: “המום ומזועזע מפטירתו של האי גברא יקירא, איש אגודת ישראל בליבו ונפשו, מסור בכל כוחו לכלל ולציבור החרדי, איש החינוך והמעש, נאמנם ושליחם של מרנן ורבנן גדולי ישראל בדורות הקודמים זי”ע, בראשם דודו מרן הגרש”ז אויערבאך זצוק”ל ולהבחל”ח ראשי ומנהיגי הדור שליט”א, הרב החסיד רבי אברהם יוסף לייזרזון זצ”ל, יו”ר החינוך העצמאי בא”י.

בפטירתו נחתם פרק גדוש ועילאי שייזכר לעולם בתולדות הציבוריות החרדית. מאבקיו לשמירת צביון הדת בירושלים ולמען קדשי ישראל, בראשם המערכה הגדולה נגד המורמונים, עשייתו האדירה לטובת חינוך ילדי ישראל, והיותו שליח ציבור אגודאי במסירות נפש”.

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, פרסם גם הוא הודעת אבל: “יחד עם כל בית ישראל אנו מצטערים צער רב על פטירתו של יו”ר ‘החינוך העצמאי’ הרב אברהם יוסף לייזרזון זצ”ל, אשר במשך עשרות שנים עמד על משמר החינוך והיה קרוב לגדולי ישראל זצוק”ל, אני שולח תנחומים לרעיתו תחי’ ומשפחתו”.

ח”כ הרב ישראל אייכלר אמר: “צר לי עליך אחי רבי אברהם יוסף ז”ל.

במוצאי שבת ויחי, הכתה בנו הבשורה הקשה על הסתלקותו של איש הציבור בכל נימי נפשו, עסק בצרכי ציבור באמונת אומן, שיצק מים על ידי גדולי התורה ואישי הציבור מן הדור הקודם, נקי כפיים ובר לבב, הרב אברהם יוסף ליזרזון ז”ל.

הרב ליזרזון היה איש אגודת ישראל בכל מהותו, המאחד את כל המחנות והקהילות ללא הבדל ובנאמנות. כאחיינו של הרגש”ז אויערבוך זיע”א שגדל על ברכיו וכחסיד גור נאמן, הוא היה דבוק לרבותיו הקדושים ולכל גדולי וצדיקי הדור ולא מש מהם ומדרכם כל ימיו. כן הוא היה דבוק כל שנותיו בכ”ק מרן אדמו”ר מבעלזא שליט”א. הוא היה חרד לדעתם של כל גדולי ישראל, ותמיד היטה אוזן לשמוע דבר השם מפיהם.

הוא היה רך כקנה לכל יחיד וקשה כברזל במלחמת ה’ להגנת קדשי ישראל. כיו”ר החינוך העצמאי היה מגן עצמאות החינוך החרדי על כל גווניו בעוז ותעצומות. בשעת הצורך לא חת לצאת למלחמות קשות ומורכבות על כבוד שמיים, בכל מערכות היהדות החרדית.

עד יומו האחרון ממש גילה דאגה רבה סביב הנעשה בארץ הקודש. הוא נלחם נגד ההסתה ההולכת וגוברת מצד גורמים כאלה ואחרים.

בהסתלקותו איבדה היהדות החרדית חייל נאמן בחזית המאבק לעצמאות קיומנו. יחסר לנו שליח נאמן למערכות קודש ולהפרחת התורה בארץ הקודש.

חבל על דאבדין. תנחומי הכנים למשפחתו הכבודה שעמדה לימינו בכל הזמנים”.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי: “אבד חסיד מן הארץ. המום וכואב מפטירתו של ידידי, שלוחא דרבנן, איש החינוך והעשייה בליבו ונפשו למעלה משנות דור, נאמנם של מרנן ורבנן גדולי הדור זצ״ל ושליט״א, שזכה להתברך רבות אצל מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק״ל ולסייע למוסדות החינוך בישראל, הרה״ח רבי אברהם יוסף ליזרזון זצ״ל יו״ר החינוך העצמאי בישראל.

“אני שולח תנחומים לבני משפחתו היקרה. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד”.

השארת תגובה