‘הוא נסחף, בתוך הצינורות’

מוטי בן שבת ז״ל, בן 38, הבחין במשפחה שנסחפה בכלי רכב שהתהפך, זינק על מנת לסייע – אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו • כוחות החירום מצאו את גופתו סמוך למרינה

מוטי-בו-שבת
מוטי-בו-שבת

רביב כהן, חברו של מוטי שבת ז”ל, שטבע למוות כשניסה לחלץ אם ובתה שנלכדו ברכבם שהתהפך בשיטפון בנהריה – שיחזר את הרגעים הקשים בהם הבין שאיבד את חברו.

“רציתי להביא את הילדות שלי מהגן ולעבור את הכביש אבל הוא הפך לנחל סוער. ראיתי שאני לא יכול לעבור וגם פחדתי לעבור, כי זה בוץ וסחף אז חיכיתי שם. פתאום אני רואה מישהי נכנסת עם הרכב עד שהוא מתחיל לטבוע.

“הורדתי את הבגדים כי פחדתי שהם יטביעו אותי ובאתי להיכנס לעזור לאישה הזו. כשהבנתי שהיא לא בסכנה ושאפשר להשאיר אותה – ראיתי רכב אחר שמתחיל לשקוע ממש בתוך המים. כולם התחילו לצעוק, ואני ומוטי רצנו כל אחד מכיוון אחר. אני ראיתי איך מוטי רץ באצילות כזו הוא ממש דילג על המים והגיע לרכב לפני”.

הוא המשיך: “מוטי היה חבר טוב שלי ובלב אמרתי ‘יופי מוטי איתי, נוכל שנינו יחד לחלץ את האנשים’ כי זה רכב וזה קשה. הוא קפץ ממש מעל הרכב ואני לא יודע מי פתח את הדלת. היו איתנו עוד שניים שלושה חבר’ה ואז מוטי נעלם. רק רצינו להיכנס לפתוח את הדלת ולהוציא אותם משם – ראינו שהם ממש בסכנה ושאסור לחשוב, חייבים לרוץ ולהגיע אליהם.

“אני לא יודע אם מוטי הספיק להגיע אליהם או אם הוא זה שפתח את הדלת ונפל. היה עוד מישהו שהיה איתי שסיפר שהוא ראה את מוטי נופל ונשאב בצינור שמגיע לגעתון ומשם לים. הוא ראה אותו נשאב לשם. וכולם צעקו ה’ילד הילד’. חשבתי שיש עוד ילד שתקוע באוטו ואז הבנתי שזה הוריו של מוטי צועקים, ושהילד הזה היה מוטי החבר שלי – שנסחף‎”.

כהן ספד לחברו: “מוטי הוא חוזר בתשובה שנלחם לקדש שם שמים. הוא כל הזמן רצה לעשות טוב, לזכות רבים, לעשות טוב בעולם. ראיתי אותו ממש והתפעלתי מהעז והגבורה שלו שהוא רץ ככה, וזה נתן לי יותר ביטחון שיש איתי עוד מישהו שנכנס למים. אני כבר כמה שעות, אני נזכר ובוכה נזכר ובוכה”.

מוטי בן שבת ז״ל, בן 38, נסחף בשיטפון בנהריה וטבע למוות.

המשטרה הודיעה כי הוא ניסה להציל בני משפחה שנסחפו בזרם ורכבם התהפך בשיטפונות ברחוב שפירנצק בעיר עקב הגשמים הכבדים, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו.

כוחות הביטחון וההצלה חיפשו אחריו מאז שעות הצהריים, אולם מרבה הצער הוא אותר ללא רוח חיים באזור קניון ‘ארנה’ במרינה בנהריה.

צוותי מד”א ביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.

קרובת משפחתו של בן שבת ז”ל, המתגוררת בסמוך אליו, סיפרה: “הוא תמיד היה איש חסד שרצה לעזור, המעשה שהוא עשה ממש מאפיין את מה שהוא היה”.

היא הוסיפה: “יש פה בעיה בתשתיות אבל זה אסון טבע שלדעתי נהריה מעולם לא ראתה”.

הרב רפאל חי ביטון מנהריה סיפר, כי מוטי התפלל בבית כנסת – והיה “בחור מיוחד שתמיד היה קופץ לעזרה מהראשונים שקופצים לעזרה לכל דבר”.

הרב הוסיף: “המקרה של המשפחה שנתקעו עם הרכב היה סמוך לביתו. הוא הראשון שקפץ יחד עם שכן, הצליחו לחלץ את המשפחה היה חשש שיש תינוק באוטו. הוא ראה כיסא תינוק, הוא רצה לחלץ את התינוק ואיכשהו נסחף עם המים. יכול להיות שהוא קיבל איזו מכה מהטרקטור. הוא מעד ואחר כך לא ראו אותו.

“אין ספק שזה מחדל גדול של הרבה אנשים שעומדים מאחורי הדבר הזה. הייתי שם באותם רגעים ואני מאמין שהיה אפשר למנוע את האסון”.

פראמדיק מד”א ערן פרידלנדר סיפר: “הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים, ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה.

“הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו, הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו”.

שלושת יושבי רכב שהתהפך בהצפה בעיר אותרו כשהם שלמים ובריאים.

מזק”א נמסר: גבר בן 32 נסחף בשיטפונות כשניסה להציל אם ובתה ואותר על ידי כוחות הכיבוי במרינה, כשהוא ללא רוח חיים, צוותי מד״א קבעו את מותו.

מהמשטרה נמסר: “בשעות הצהריים התקבל דיווח על רכב שהתהפך בשיטפונות ברחוב שפירנצק בעיר נהריה, כאשר יושבי הרכב הוצאו מהרכב ללא פגע על ידי תושב העיר בן 38 – שנחלץ לעזרתם.

לפי עדויות במקום, הגבר המחלץ נסחף עם הזרם ולפיכך הוגדר נעדר, כאשר כלל גופי החירום וההצלה ערכו חיפושים וסריקות עד לאיתורו סמוך למרינה לפני זמן קצר, לצערנו ללא רוח חיים”.

עיריית נהריה הפצירה הבוקר בתושבים שלא לצאת מהבתים. רחובות רבים בעיר חסומים וצוותי העירייה, בשיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה, פועלים בשטח.

גן הילדים בשכונת שפרינצק שבעיר הוצף לחלוטין וחולצו ממנו 15 ילדים וכל צוות הגן. המחולצים הועברו לאיזור בטוח.

השארת תגובה