המתה בקלות דעת, ונהיגה בשכרות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום בגין המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית. עו"ד אורי קינן מסביר את משמעוית הגשת כתב האישום.

אורי קינן
אורי קינן

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יונתן פדידה (29) מאור עקיבא בגין המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.

במקרה זה תעמוד לבחינה השאלה האם אכן נהג הנאשם תוך השפעת הסם וכן האם המהירות בה נהג בשילוב הסם מובילים לכך שהנאשם יורשע בעבירות של המתה בקלות דעת.

על הפרקליטות יהא להוכיח את השפעת החומר הפעיל בסם על נהיגת הנאשם וכן את השילוב של המהירות במארג הראיות.

כמו כן, השאלה המשפטית שתעמוד לבחינה היא – האם התאונה, בנסיבותיה, היא כזו שניתן היה למנוע אותה, וכן האם ההרשעה צריכה להיות ברף של המתה בקלות דעת (העונש לצידה 12 שנים) או ברף של רשלנות (3 שנים)

עו"ד אורי קינן- סניגור פלילי

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמעון לוי מפרקליטות מחוז מרכז, לפני יום 16.12.19 ביצע הנאשם שינויים ברכב אשר בבעלותו לצורך הגדלת הספק המנוע. במהלך כשנתיים לפני יום התאונה נהג הנאשם בהזדמנויות רבות במהירות מופרזת ושאינה מותאמת לתנאי הדרך. בין השאר היה מבצע עקיפות של כלי רכב במהירות גבוהה המסכנת את משתמשי הכביש למרות תנועה ערה של רוכבי אפניים ומתאמנים הרצים בשוליו.

ביום 16.12.19, בשעה 6:00, נהג הנאשם ברכב מביתו לכיוון מקום עבודתו זאת כאשר הוא נתון תחת השפעת סם מסוג קנבוס וכשבגופו חומר פעיל בריכוז גבוה והחזיק ברכבו קנבוס במשקל 8.48 גרם. בסמוך לשעה 6:30, פנה הנאשם שמאלה מכביש 551 והחל את נסיעתו בכביש. באותה העת, רכבו על אופניים בשול הנתיב הנגדי לכיוון נסיעת הנאשם, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין ז"ל, כאשר מימינם מעקה בטיחות.  הנאשם עבר עם רכבו לנתיב הנגדי, האיץ ועקף במהירות רבה שני כלי רכב  שהיו לפניו ותוך כדי ביצוע העקיפה הגיע לעקומה. בהיותו בעקומה וכשהוא עדיין בנתיב הנגדי, הבחין הנאשם ממרחק קצר ברכב שהגיע מולו.  בתגובה לכך, הנאשם, אשר נהג במהירות 158.6 קמ"ש לפחות, סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבכיוון נסיעתו, איבד שליטה על רכבו, סטה שמאלה לנתיב הנגדי, פגע עם חזית הרכב במעקה הבטיחות, כתוצאה מכך הסתחרר עם רכבו, פגע במנוחים, והמשיך את הסחרור עד לעצירת הרכב בנתיב שבכיוון נסיעתו. כתוצאה מהתאונה נהרגו המנוחים במקום. לאחר התאונה השליך הנאשם מרכבו את שקית הסם.

הנאשם גרם במעשיו למותם של המנוחים, וזאת בקלות דעת ותוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת מותם של בני אדם, מתוך תקווה להצליח למנוע זאת. בנוסף לכך, הנאשם נהג ברכב בקלות ראש ובמהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, נהג בשכרות, החזיק סם מסוכן לצריכה עצמית, שינה את מבנה הרכב ושיבש מהלכי משפט.

בבקשת המעצר כתב עו"ד שמעון לוי : "נסיבות ביצוע העבירה מלמדות על מסוכנות המשיב –  המשיב גרם למותם של יניב ותומר, כאשר עקף שני כלי רכב, במהירות כפולה מהמותר בכביש תוך התעלמות מתמרורי האזהרה ומהעובדה שהיה בסמוך לעקומה מסוכנת, כל זאת כשהוא תחת השפעת סמים מסוכנים, ולמרות שהכיר היטב את תנאי הכביש וידע כי בשוליו ישנה תנועה של רצים ורוכבי אופניים. ממספר עדים בתיק עולה כי זוהי אינה הפעם הראשונה שבה המשיב נוהג בפראות בכביש זה, ופעם אחר פעם בשעות הבוקר המוקדמות הוא נסע בצורה מסוכנת".

השארת תגובה