טראמפ: נתקוף 'מטרות אזרחיות' סאיראן

6 רקטות שהתפוצצו באזור השגרירות האמריקנית בבגדד, הובילו את הנשיא טראמפ לשגר איום חדש לעבר האיראנים: יש הצדקה לתקוף מטרות אזרחיות איראניות כתגובה לפעולה איראנית

טראמפ
טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים פעם נוספת כי ארצות הברית תגיב בעוצמה במקרה שאיראן תבצע פעולת נקמה על חיסול קאסם סולימאני.

בשיחה עם כתבים אמר טראמפ כי יש הצדקה להפצצת מטרות אזרחיות ואתרי תרבות איראניים, כפי שאיים לעשות, והוסיף: "מותר להם להרוג את האנשים שלנו. מותר להם לענות את האנשים שלנו. הם מורשים להשתמש בפצצות ולפוצץ את האנשים שלנו. ולנו אסור לגעת באתרים התרבותיים שלהם? זה לא עובד ככה".

בנוסף אמר הנשיא כי הממשל "עשוי לדון" על שחרור חומרי מודיעין הקשורים לחיסול סולימאני.

טראמפ גם איים להטיל סנקציות קשות על עיראק, בעקבות החלטת הפרלמנט בבגדד להוציא את הכוחות האמריקניים מהמדינה בתגובה לחיסולו של סולימאני.

"יש לנו בסיס צבאי שנבנה במדינה במיליארדי דולרים, וכוחותינו לא יעזבו אלא עם בגדד תשלם לנו על כך. נטיל עליהם סנקציות כאלה שהם מעולם לא ראו".

אמש הגיב טראמפ על ירי שש רקטות לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדד ואיים כי אם איראן תתקוף מטרות אמריקניות, ארצות הברית תגיב במהירות, ובמלוא הכוח, ייתכן אף באופן לא פרופורציונלי.

האיראנים איימו בסוף השבוע כי ארה"ב תישא בתוצאות חיסול סולימאני, אותו הגדירו "טעות אסטרטגית קשה ביותר".

"נקמה חמורה מצפה לפחדנים שעל ידיהם מרוח דמו של סולימני. החלטות לגבי הנקמה כבר התקבלו והן יבוצעו בקרוב מאוד", נאמר בהודעה איראנית רשמית.

השארת תגובה