300 חברי מרכז נגד הצעת רפי פרץ

ייאלץ לוותר? מאות פעילי הבית היהודי חותמים נגד הצעת היו"ר • "לא ייתכן שבמפלגה המהווה סמל להתמודדות דמוקרטית – ימנעו התמודדות" • סמוטריץ': אם לא יהיה פריימריז – אשאר בבית

בדרכה של גאולה. ראשי מפלגות הימין פרץ ובן גביר
בדרכה של גאולה. ראשי מפלגות הימין פרץ ובן גביר

לקראת מהפך באיחוד מפלגות הימין? בימים האחרונים מתארגנים מאות ראשי סניפים וחברי מרכז 'הבית היהודי' למאבק נגד החלטתו החד-צדדית של יו"ר המפלגה רפי פרץ לפיה לא תתקיים פריימריז דמוקרטי, כפי שנהוג במפלגה, על רשימת המפלגה לכנסת ה-23, ויציגו הצעה חלופית. כך נודע ל'קו עיתונות'.

ברקע המאבק הפנימי ב'בית היהודי' עומד סירובו של היו"ר רפי פרץ להצעתו של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לאיחוד השורות ולעריכת פריימריז משותף בין כל המפלגות של הציונות הדתית וריצה משותפת במפלגה אחת.

חברי מרכז המפלגה, ראשי הסניפים, ופעילי השטח של הבית היהודי, זועמים על הצעתו של פרץ, שנבחר בעצמו ע"י ועדה מסדרת ולא ע"י פריימריז, וצפויים להחתים מאות חברי מרכז נגד הצעתו. בנוסף, זועמים חברי מרכז המפלגה על ההחלטה לקיים ישיבת מרכז יום לפני הגשת הרשימות, דבר שימנע מחברי המרכז להתנגד להצעתו של פרץ עקב הלו"ז הצפוף.

בתוך כך, בשבוע האחרון, מיהר היו"ר פרץ, לחתום על הסכם ריצה משותפת עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר והבטיח לו 3 מקומות בעשירייה הראשונה, וזאת למרות שהמהלך טרם קיבל את אישור מרכז המפלגה.

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר כי אם לא יתקיימו בחירות פנימיות על רשימת המפלגה הסרוגה, הוא לא יתמודד לכנסת בבחירות הקרובות.

בשיחה עם 'קו עיתונות' אומר יו"ר סניף הבית היהודי בבנימין וחבר מרכז המפלגה, עו"ד אבינעם גואלמן, כי: פריימיריז מלאים הם הדרך הנכונה לקבל את אמון הציבור הדתי לאומי. בפריימריז כאלו כל מי שרואה עצמו שייך, צריך לבוא ולהתמודד. לא ייתכן שבמפלגה שלנו המהווה במשך שנים רבות דוגמה וסמל להתמודדות דמוקרטית, ימנעו את זה, בניגוד גמור לדרישת רוב חברי המרכז וציבור הבוחרים. אם לא נתאחד, יש חשש אמיתי לאובדן שלטון הימין".

השארת תגובה