בן שנה וחודשיים נפטר מ’חיידק טורף’

הפעוט חיים ז"ל, בנו של הרב עמרם ברטשטיין, הובא לפנות בוקר אל בית החולים 'שערי צדק', לאחר כמה ימים שסבל מחום • כעבור כמה שעות מצבו הדרדר במהירות למצב של קריסת מערכות

אמבולנס מדא בנסיעה בגשם בפתח תקווה - צילום ברוך הופמן דוברות מדא 28.10.15 (2)
אמבולנס מדא בנסיעה בגשם בפתח תקווה - צילום ברוך הופמן דוברות מדא 28.10.15 (2)

טרגדיה במודיעין עילית: השבת נפטר בבית חולים ‘שערי צדק’ בירושלים הפעוט חיים ז”ל בנו של הרב עמרם ברטשטיין, אחיינו של מרן הגר”ג אדלשטיין.

הפעוט, בן שנה וחודשיים,  סבל מספר ימים מחום גבוה ופונה לפנות בוקר אל בית החולים – שם נפטר, מ’חיידק טורף’.

מ’שערי צדק’ נמסר:

למיון ילדים בשערי צדק הובא לפנות בוקר פעוט בן שנה וחודשיים עם מספר ימי חום גבוה במצב כללי לא טוב. הפעוט נבדק, טופל באנטיביוטיקה והוחל בירור לגורם המחלה.

לאחר שעות בודדות מצבו של הפעוט הדרדר במהירות למצב של קריסת מערכות. צוות רחב ובכיר של מומחי מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים ששהו בבית החולים ביצעו בפעוט במשך זמן רב פעולות החייאה, אולם לצערנו הפעוט נפטר.

מתוצאות הבדיקות שנעשו לפעוט עם הגעתו למיון זוהה בתרביות הדם חיידק מסוג סטרפטוקוק A אשר מוכר לעיתים כגורם למחלה סוערת במיוחד, והוא זה אשר הביא לפטירתו.

מנהל בי”ח ע”ש וילף לילדים בשערי צדק, פרופ’ יחיאל שלזינגר: “הפעוט הגיע אלינו לפנות בוקר לאחר מספר ימים בהם סבל מחום. החלנו מיידית בבדיקות וטיפול אנטיביוטי, אולם לאחר מספר שעות מצבו הדרדר במהירות. צוות רחב מאוד של רופאים מומחים ואחיות נלחמו על חייו אך נאלצנו לקבוע את מותו.

“בשל ההידרדרות המהירה עלה החשד כי מדובר בחיידק אלים ואכן תוצאות הבדיקות שהתקבלו איששו את האבחנה”.

2 תגובות
  1. לא מזמן בכיתי יחד עם אם הילדה בת שלוש שנפטרה בנסיבות זהות. אבל בעיר פתח תקווה. כל אדם שנפטר – כולל משפעת חזירים וחיידקים או נפגע – זו בשל חסכון בכסף כדי לא להשאיר אנשים בקבוצות סיכון וילדים בהשגחה וכדי לא לבצע בדיקות – כשזה הדבר הראשון שמתבקש אם יש חום גבוה במדינה כמו ישראל בה חיידקים פורחים ויש מלא אנשים ששוהים ללא רישום מהמון מדינות שמצבן הרפואי והכלכלי ירוד.

  2. בושה וחרפה לתגובה הקודמת של
    "מריה לוצ'מסקי" את מנסה לרמוז שההורים האשמים?!
    את כותבת – מזמן בכיתי יחד עם אם הילדה בת שלוש שנפטרה בנסיבות זהות.-
    תתבישי לך הורים צעירים חוזרים הביתה בידים ריקות בלי ילדים וזה מה שאת כותבת.
    צוין בפירוש שהיה לו חיידק טורף הרופאים נלחמו ואין תרופה לזה וזה לא קשור לחיסונים כלל!!!
    תתבישי לך תבקשי מהם סליחה
    האם יש מי שיכול בכלל לנחם כאלה הורים?!
    נ.ב. מומלץ למערכת של כל הזמן שימחקו את התגובה המבישה של "מרים לומצסקי"

השארת תגובה