"ב 2020 יהודי לא יכול להסתובב עם כיפה?"

בכנס מנהיגי קהילות בתפוצות התייחס שר החינוך לגילויי האנטישמיות ברחבי העולם: "הגענו למצב אבסורד שבשנת 2020 יהודי לא יכול להסתובב עם כיפה ברחבי העולם, מסתירים מגן דוד"

הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץ

אמש התקיים כנס עולמי לרבנים ומנהיגי קהילות יהודיות בתפוצות מבית ההסתדרות הציונית העולמית. מדובר בכנסת שהתקיים בפעם ה- 16 ברציפות ונועד לחזק את הקשר בין יהודי התפוצות ומדינת ישראל.

בין שלל הנואמים בכנס, נשא דברים גם שר החינוך הרב רפי פרץ שהתייחס גם לאירועים האנטישמיים בארה"ב וסיפר, "כששמעתי על המקרה של הדקירות בניו יורק הזדעזעתי. יהודים המקיימים מצוות הדלקת נרות חנוכה תוך שהם נמצאים במסיבה קהילתית אצל הרב המקומי מותקפים בצורה אכזרית. זה פשוט נורא. המראות האלו נוגעים בכל יהודי באשר הוא. המקרים האלו מזכירים לנו את ההיסטוריה הארוכה והעקובה מדם שלנו. אסור לנו להישאר אדישים למקרים האלו ואנו מחויבים לסייע בהגנה ושמירה על הקהילות היהודיות בחו"ל."

בדבריו הזכיר פרץ, כי "רק השבוע שמענו את שגרירת ישראל בצרפת שאמרה כי ישנה עליה של 74% במקרי האלימות נגד יהודים בשנה האחרונה".

"ישנה עלייה דרמטית במקרי האלימות נגד יהודים ברחבי העולם, כולכם מרגישים זאת ביומיום שלכם. התגברות מקרי האלימות נגד יהודים צריכה להדיר שינה מעינינו. הגענו למצב אבסורד שבשנת 2020 יהודי לא יכול להסתובב עם כיפה ברחבי העולם! ואפילו מגן דוד מסתירים היום. זו מציאות בלתי מתקבלת על הדעת. הדבר נכון לאירופה וכפי שראינו בסוף השבוע האחרון נכון גם לארה"ב."

שר החינוך הוסיף, כי "הקשר ההדוק בין יהודי התפוצות לבין יהודי מדינת ישראל מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בחוסנה של מדינת ישראל. עלינו מוטלת החובה לחנך את דור העתיד לאחריות קולקטיבית, לסולידריות ולהבנה שגורל העם היהודי באשר הוא נימצא ותלוי באחדותו. הכל מתחיל בחינוך."

השארת תגובה