חשיפה: רבני ירושלים לביבי: לבנות בגבעת המטוס – ועכשיו

רבה של ירושלים ורבני שכונות בעיר, קוראים לראש הממשלה לאשר מיידית את תכנית הבנייה שאמורה לקטוע רצף טריטוריאלי למדינה פלסטינית • עוד השבוע: גדעון סער הגיע לגבעת המטוס ומתח ביקורת על מדיניות ההקפאה

גדעון סער בגבעת המטוס
גדעון סער בגבעת המטוס

רבני העיר מתגייסים להפעלת לחץ כבד על ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאישור תכנית בנייה בגבעת המטוס – שנועדה לנתק את מזרח ירושלים מבית לחם ולחסום אפשרות עתידית למדינה פלסטינית עם רצף טריטוריאלי. במכתב שנחשף לראשונה ב'קו עיתונות', קוראים בכירי הרבנים לנתניהו לאשר מיידית את תכנית 14295, ובה 2,610 יחידות דיור.

"שכונת גבעת המטוס היא שכונה אסטרטגית למניעת חלוקתה של ירושלים ולמניעת סיכון תושבי השכונות גילה, הר חומה ותלפיות, מרצף טריטוריאלי מהעיר בית לחם עד השכונות בית צפאפא ושראפת בואכה שכונת מלחה", כך לשון המכתב.

לדברי הרבנים החתומים, "התכנית ל-2,610 יחידות דיור, אושרה על ידי ועדות התכנון לפני למעלה מ-5 שנים וביכולתה למנוע את הרצף הנ"ל ואת הסכנה שלו לחלוקת העיר וסיכון תושבי השכונות גילה, הר חומה, תלפיות ואף מלחה".

הרבנים נתמכים ב"בדיקה מעמיקה של גורמים משפטיים, תכנוניים ופוליטיים", שקבעו כי "אין שום מניעה לאפשר לחברת 'ערים' שאחראית על קידום התכנית מטעמו של משרד השיכון, קידום מימוש וביצוע התכנית יעצור בוודאות את הסכנה של פגיעה באחדותה ושלמותה של ירושלים".

בראש המכתב חתום רבה של ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, ועימו הרב אביגדור נבנצל – רב העיר העתיקה, הרב דב ליאור – רב קריית ארבע, הרב אליהו שלזינגר – רב שכונת גילה, הרב איסר קלונסקי – רב שכונת גבעת מרדכי, הרב משה בן אבו – רב שכונת גילה, הרב דוד שמחון – רב שכונת קריית יובל, והרב שלמה אבינר – רב ישיבת עטרת כהנים בעיר העתיקה. בכירי רבני הציונות דתית הצטרפו אף הם לדרישה, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב שמואל אליהו והרב יעקב מדן.

***

ובתוך כך, השבוע הגיע המועמד לראשות 'הליכוד', ח"כ גדעון סער, לסיור בגבעת המטוס, שם תקף את מדיניות הממשלה בהקפאת הבנייה.

לדברי סער, "למיקום הזה יש משמעות אסטרטגית. בנייה כאן תפגע ברציפות הטריטוראלית אליה חותרים הפלסטינים ותהווה חסם להקמת מדינה פלסטינית. לכן, גם יש לחצים מדיניים, אירופאיים בעיקרם, למנוע את הבניה ליהודים כאן. יש לבניה כאן חשיבות אדירה. חשוב מאוד, לאחר הקפאה של למעלה מ- 5 שנים, לבנות כאן".

הוא דרש לסיים את הקפאת הבנייה בירושלים, ואמר: "כמו את כל ההישגים של התנועה הציונית, יקבעו המעשים בשטח. אם לא נבנה, לא נוכל להבטיח את עתידה של העיר ואת הרוב היהודי בה לדורי דורות".

 

השארת תגובה