ויז'ניץ חנכו באלעד את 'בנייך'

בשרשרת אירועי שמחה וחינוך ציינו במוסדות 'צמח צדיק' ויז'ניץ אלעד את חנוכת"מרכז ההעשרה – בנייך" • מעמד קביעת מזוזות בראשות האדמו"ר מנדבורנא אלעד ובהשתתפות אישי ציבור ותורמי החדרים

בהתרגשות ובסיפוק רב ומתוך שבח והודאה להשי"ת, נקבעו המזוזות ונחנך המבנה החדש והמפואר של 'מרכז העשרה – בנייך' בתלמוד תורה ויז'ניץ. המרכז מנוהל בתבונה ע"י היועץ החינוכי הרב אברהם ויטמן הי"ו, והוקם לפני כחמש עשרה שנה ע"י מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו ועד עתה פעל במבנים יבילים.

במרכז ניתנים לתלמידי הת"ת מענה בתחומים: מוכנות קריאה, הוראה מתקנת קריאה, הקניית לימוד הגמרא, תמיכה רגשית, קידום מחוננים, לימודי חול וחונכות טיפולית ע"י צוות חונכים שעברו הכשרה מקצועית בתחומים הרלוונטיים.

התלמידים הנעזרים במרכז מעידים על עצמם כי התקדמו במגוון פרמטרים. ביניהם, השתלבות בלימוד בכתה, רכישת מיומנות חברתית, סיום מבחנים בהצלחה, העצמת הערך העצמי, התפתחות ברוחניות ובמידות טובות, שיפור יכולות כתיבה והבעה רגשית.

הפעילות הינה בתיאום קבוע ושוטף עם מנהלי התלמוד תורה יצחק רוט ויאיר זכריה ורטהיימר, עם מחנכי התלמידים ועם ההורים. החונכים אף מעבירים דו"ח כתוב אחת לשבוע על התקדמות התלמיד באותו שבוע.

חדרי הלימוד החדשים והמפוארים שנחנכו הונצחו ע"י ידידי ואוהדי המוסדות במהלך המגביות השנתיות של המנכ"ל הרב כץ ברחבי העולם, בין התורמים: ר' יעקב פלדמן מבארא פארק, ר' יצחק פלדמןו מלונדון, ר' בערל שכטר ז"ל מקרית ויז'ניץ ב"ב, ר' מיכל גרוס מאנטוורפן, ר' אהרן אלי' ויז'ניצר מבארא פארק, ר' משה ביננפלד מפלטבוש, משפחת חמוי מברזיל, ר' יוסף אברהם פולק מוויליאמסבורג, ר' שלמה אלעזר ברכר מליקווד, ר' אברהם חיים פלדמן מבני ברק, ר' שמעון פרוכטר מאנטוורפן ומשפחת ר' ברוך צבי טאובר ז"ל מאלעד.

עם חנוכת המשכן החדש נערך מעמד קביעת מזוזות בראשות האדמו"ר מנדבורנא אלעד, אישי ציבור ותורמים, כאשר בקביעת מזוזות התכבד האדמו"ר אשר האציל מברכותיו והפליא את הפעילות הפרטנית עם התלמידים, בהמשך האריך מדברות קדשו על ההשפעה ארוכת הטווח שיש לכל מילה טובה וכל עידוד שנותנים לילד. כן התכבד בקביעת מזוזה ראש העיר ישראל פרוש, מנכ"ל המוסדות חיים מאיר כץ, חבר הנהלת העיר בערל אשר, הרה"ח לוי יצחק כהנא חתן הרה"ח בערל שכטר ז"ל שתרם והנציח את אחד החדרים במרכז, מנהלי התלמוד תורה יצחק רוט ויאיר זכריה ורטהיימר.

כמו כן נשאו דברים גם: מנהל הת"ת יצחק רוט והפסיכולוג ד"ר מסיקה, ששיבחו את הפעולות של מרכז העשרה.

בנוסף התאספו צוות חונכי המרכז למפגש מעצים להמשך ההשקעה בעבודת הקודש בראשות מנהלי הת"ת ומנהל המרכז ואישי חינוך נודעים.

את המפגש פתח והנחה היועץ החינוכי הרב אברהם ויטמן הי"ו מנהל המרכז שהאריך בדבריו על ייחודיותו ומטרתו של מרכז ההעשרה, אשר כשמו כך מטרתו להעשיר כל תלמיד ותלמיד לפי כישוריו ויכולותיו, כאשר גם לתלמידים מחוננים ניתנת העשרה מיוחדת, ולאו דווקא למתקשים.

את המשא המרכזי נשא האורח הרב משה בלוי ראש ישיבת פאר התורה ומראשי ארגון תושיה שהיטיב להגדיר את תפקידו של החונך כגורם המרכזי בקידומו האישי של התלמיד, מה שנותן לתלמיד צידה לדרך לכל חייו. בדבריו הדגיש את היחס האישי שהתלמיד אמור לקבל מהחונך, מה שנותן חיזוק וכוח לתלמיד בהתמודדותו, ומניע אותו להמשך ההתקדמות וההתעלות. הוא גם העלה על נס את הבנתו החינוכית המיוחדת של היועץ החינוכי הרב אברהם ויטמן הי"ו, עמו זכה לשתף פעולה במקרים רבים שנדרשו לטיפול מעמיק.

דברי עידוד נפלאים זכו החונכים לשמוע מפי הרב מרדכי בארי הי"ו מנהל אגף החינוך בעיריית אלעד ומראשי מכון אחיה, שהפליא את קיומו של מרכז ההעשרה זה שפועל כחלק אינטגרלי מהת"ת מה שמפחית את תחושת המסכנות והזרות, ומיטיב את תחושת התלמידים בעת קבלת העזרה הנדרשת. הוא ציין כי בהיכרותו רבת השנים עם מצעד רחב של מוסדות לא מצא כדבר הנפלא הזה. הוא גם ציין לשבח את מנכ"ל המוסדות הרב כץ שמרבה פעלים בכל תחומי החינוך מעבר לסטנדרט המקובל.

דברי ברכה התכבד מנכ"ל המוסדות ומקים המרכז הרב חיים מאיר כץ הי"ו שהביע רחשי תודה להרב בלוי והרב בארי על הליווי רב השנים בנושאי חינוך בקשת הרחבה של מוסדות החינוך בעיר. הוא גם הציג את חזונו לעתיד של המרכז שיתרחב גם לסייע במקצועות הכתיבה, על מנת שיוכלו התלמידים לכתוב כראוי את שיעורי הרמי"ם בישיבות, ועל כך התפתח דיון רחב בין המתכנסים על הדרך הנכונה למימוש החזון.

מנהל הת"ת יצחק רוט העמיק בחשיבות הקשר בין המורה הפרטי לבין המחנך בכתה, כשהוא מביא עובדות להרס הנגרם במצב שאין שיתוף פעולה, ועל התועלת העצומה שיש לקידומו הרוחני של התלמיד בכל תחומי הלמידה בזמן שיש שיתופי פעולה ביניהם.

השארת תגובה