איך חופפים את השיער נכון?

האם כדאי להבריש את השיער מיד לאחר החפיפה? האם מותר לעסות את הקרקפת עם מרכך והאם חפיפה יומיומית גורמת לנשירה?

סדרת הטיפוח לשיער של דרים לונג אלביב צילום יחצ חול
סדרת הטיפוח לשיער של דרים לונג אלביב צילום יחצ חול

מבלי לשים לב, חפיפת השיער היא סוג של ריטואל, כמו צחצוח שיניים; פעולה בסיסית, סמי-אוטומטית שאנחנו לא משקיעות בה יותר מדי מחשבה. כדאי לדעת כי חפיפת שיער נכונה נועדה לנקות את השיער ואת הקרקפת משומן ולכלוך שהצטבר, כמו גם להוסיף ניחוח טוב וליצור מראה שיער מסודר, מטופח ובעל מראה בריא וזוהר.

טיפים לחפיפה וטיפול לפי סוג השיער:

  • איך מתחילים? מומלץ להתחיל כל חפיפה עם מים חמימים שפותחים את הנקבוביות ומאפשרים לשמפו לנקותן ולסיים במים קרים, אשר סוגרים ומחזירים את הנקבוביות למצבן הרגיל.
  • יש לך שיער שומני? מומלץ להקציף את השמפו על השיער כשהשיער עדיין יבש. לאחר ההקצפה יש לשטוף את השיער במים ולחפוף שוב כרגיל.
  • רק על הקצוות: מרכך שיער יש למרוח אך ורק על קצוות השיער תוך עיסוי קל של הקצוות. עם מעט המרכך שנשאר על הידיים בסיום העיסוי ניתן לעסות את הקרקפ באמצעות כריות האצבעות.
  • מים פושרים: לא מים חמים ולא מים קרים! מומלץ לשטוף את השיער במים פושרים על מנת לא לפגוע בקרקפת.
  • יש לך שיער צבוע?העדיפי להשתמש במוצרים המתאימים לבעלות שיער צבוע (למניעת דהיית הצבע) וכן מומלץ שימוש במסכה כתחליף למרכך או בנוסף לו.
  • יש לך שיער בלונדיני? שיער בלונדיני נוטה יותר ליובש ולכן מומלץ להשתמש בתכשירים ייעודיים לבלונד.
  • מותר להשתמש בסבון הגוף לשמפו?ממש לא. שימוש כזה עלול לייבש את הקרקפת ולגרום לקשקשים שכן רמת הPH-  בשמפו שונה מרמת ה-PH בסבון הגוף.
  • נוהגת לעשות פן? לפני שימוש בפן מומלץ לשטוף את השיער במים קרים מאוד על מנת למנוע חשמל סטטי בשיער לאחר הפן. בנוסף, כדאי לטפח את קצוות השיער בסרום שיעניק מגע משי .
  • נשירת שיער: חפיפה יומיומית לא גורמת לנשירה!
  • מתי נכון להבריש את השיער? מומלץ להבריש את השיער מיד לאחר החפיפה, כשהשיער עדיין רטוב, על מנת להתיר קשרים ולמנוע את היווצרותם של קשרים חדשים. חשוב לעשות זאת בעדינות כדי להימנע משבירת השיער. במידת האפשר, העדיפי להסתרק לפני החפיפה.

האם כדאי לחפוף את השיער כל יום?

נדמה שזו השאלה המרכזית שהדעות חלוקות לגביה. בימים בהם מזיעים, כמו לאחר אימון כושר או בימי הקיץ הלחים, רבות הנשים שיחפפו את שיערן בסופו של יום כזה. אך בימים אחרים, מומלץ לוותר ולהעדיף לחפוף את השיער עד שלוש פעמים בשבוע.

Restart לשיער

למתקדמים, יש לנו הצעה נוספת – "צום לשיער": לדעת מומחים בתחום השיער, מתברר כי רצוי לעשות מדי פעם "ריסטארט" – שבוע של צום שיער שבו לא נחפוף ונאפשר לשיער לנוח למשך שבוע. רק נשטוף אותו עם מים פושרים או חליטות צמחים כמו רוזמרין או מרווה. ממש כמו צום יום כיפור, הצום מסייע לשיער להתנקות מהכימיקלים שהעמסנו עליו במשך השנים.

כך תטפלי נכון בשיער ובקרקפת

ככלל, חפיפת השיער נעשית על ידי עיסוי של שמפו על הקרקפת ומשיחתו על השערות עצמן. ולא, מומלץ לא לעסות מרכך או מסכה קרוב לקרקפת. כמו כן, חשוב לדעת להתאים את אופן הטיפול והמרכיבים לאופי השיער.

עיסוי קרקפת: הקפידי לעסות את הקרקפת לפחות אחת לשבוע. העיסוי גורם להמרצת הדם בראש, פותח את הקשקשת, מנקה תאים מתים ואף השיער עצמו ייראה מבריק ובריא יותר.

ייעוץ מקצועי: המומחים של לוריאל פריז

Dream Long הסדרה החדשה של מותג טיפוח השיער ELVIVE מבית L'Oreal Paris מבוססת על פורמולה המשקמת את האורכים והקצוות, הודות לקוקטייל רכיבים ייחודי: קרטין צמחי + שמן קיק + ויטמינים.

השארת תגובה