המכשיר לא עובד? קראו לפני שמזמינים טכנאי

מה עושים אם בדיוק בהכנות לערב החג מוצרי החשמל החיוניים יוצאים למרד ומחליטים לשבות? ♦ טיפים והמלצות שיעזרו לעבור את תקופת החגים ללא הוצאות מיותרות מאת דורון אלטר

 

לא מעט אנשים מתכסים זיעה קרה כשהם אמורים לארח בחג, איך הערב יעבור? איך לקלוע לטעם של כולם בתפריט? עכשיו תארו לעצמכם מה יקרה אם תוסיפו לכל החששות שורת תקלות בלתי צפויות במוצרי החשמל החיוניים להכנות – תנור ששבק חיים, להבות כיריים שלא בוערות ומקרר שמפסיק לקרר?

אל דאגה, בדיוק בשביל זה כתבנו מדריך לעזרה ראשונה- לפניי שממהרים לקרוא לטכנאי, משימה שתהפוך למאתגרת במיוחד בשל רצף ימי החופשה השנה, ישנן מספר פעולות פשוטות שניתן לבצע באופן עצמאי- מי יודע אולי נצליח לחסוך לכם כאב ראש מיותר, לחץ ולא מעט כסף.

פעולות ראשוניות שיש לבצע- קודם כל יש לוודא שהמכשיר אכן "מקבל חשמל". חברו אותו לשקע ובדקו האם נורות המכשיר דולקות או האם השמיע צליל כלשהו. במידה והתשובה שלילית, השלב הבא יהיה לבדוק האם הבעיה מצויה דווקא בשקע החשמל ולא במכשיר.

חברו מכשיר אחר לאותו השקע, כזה שאתם יודעים בוודאות שתקין, במידה וגם הוא אינו פועל, יש לוודא בזהירות כי כל המתגים בארון החשמל מופנים כלפי מעלה, במידה ואחד מהם "נפל" הדבר יכול לרמז על בעיה הגורמת לקצר חשמלי במכשיר. חשוב לדעת, לאחר הפסקות חשמל, חלק גדול מהתנורים לא יחזרו לעבוד עד שלא יאפסו שוב את הטיימר.

תקלות נפוצות במדיחי כלים:

  • מרבית התקלות במדיחי כלים מתבטאות בכלים היוצאים "לא נקיים". אך לא רק.
  • התקלה הפשוטה יותר- כלים היוצאים מוכתמים ולא מבריקים- נובעת במרבית המקרים מחוסר של נוזל הברקה לכלים ומלח למדיח. במדיחים החדשים תופיע גם התראה ברורה.
  • בעיות מאתגרות יותר היא כאשר תחלופת המים אינה תקינה. במידה ורואים שאין כניסה או יציאת מים, כדאי לבדוק לפני הכול שאף אחד לא סגר בטעות את ברז צינור המים של המדיח, דבר שיכול לחסוך מבוכה רבה, כמו גם כסף על טכנאי.
  • אם לאחר סיום פעולת המדיח גיליתם שנשארה הצטברות גדולה של מים שלא נשאבה, ייתכן מאוד וזה נובע מכך שהיו סירים וכלים במדיח שאגרו את המים בתוכם. המים שנותרו ישאבו חזרה רק ברגע שתפעילו את המדיח שוב. בכדי לבדוק זאת, פשוט הפעילו שוב את המדיח רצוי כשהוא ריק מכלים. ייתכן שפעולה פשוטה זאת תפתור את 'הבעיה'. אם נשמעים רעשים בזמן פעילות המדיח (מעין דפיקות), יש לוודא כי לא העמסנו את המדיח בכלים וחסמנו את סיבוב הממטרה המצוי במדיח.

תקלות במקררים:

  • תופעת "ההזעה"- פתיחה וסגירה תכופה של דלת המקרר או השארתה פתוחה לזמן רב יכולה לגרום למצב בו יש הצטברות טיפות מים על גוף המקרר בפנים או בחוץ, הדבר עלול לגרום לקלקול של מוצרים.
  • התקלה נפוצה בעיקר במקרים בהם הבדלי הטמפרטורות בין המקרר לסביבה החיצונית גבוהים. לכן, יש להקפיד בכל העת כי דלת המקרר סגורה לחלוטין וכי אין כל לכלוך אשר הצטבר על גומי האטימה העלול למנוע מהדלת להיסגר.
  • כשהמקרר אינו מקרר מספיק או לחילופין מקפיא מוצרים, כדאי לבדוק את בקר הטמפרטורה הנמצא בתוך המקרר. לעיתים מקור הבעיה הוא בהזזה בטעות של הבקר. לפני שמזמינים טכנאי כדאי להזיז את הבקר בהתאם ולחכות מספר שעות לראות אם התקלה הסתדרה.
  • אם פתאום אין אור במקרר, לא בהכרח מדובר בתקלה. במידה והמקרר פועל כשורה כדאי לבדוק אם הנורה לא נשרפה או לחילופין המפסק המפעיל את פעילות הנורה תקוע.

תקלות בתנורים וכיריים:

  • תקלה נפוצה הינה פיזור להבה לא אחיד. במקרה כזה כדאי לנסות לנקות בזהירות עם סיכה את הדיזות – החורים מהם יוצא הגז. במרבית הפעמים ניקוי יסודי של הדיזות והכיפות פותר את התקלה.
  • בתנורים: ריח שרוף היוצא מהתנור אינו מעיד בהכרח על תקלה. לעיתים מקורו בהצטברות שאריות מזון או נוזלים. כדאי לנקות היטב את התנור ולהפעילו בשנית על מנת לבדוק אם נפתרה הבעיה. אם עדיין יש ריח שרוף צריך להזמין טכנאי.
  • שימו לב: שימוש בחומרי ניקוי שאינם מתאימים או קרצוף חזק של המוצרים יכול לגרום לנזק חיצוני, ולהשפיע על תפעול המכשיר עצמו באופן ניכר.
  • חשוב לא להשתמש בכמות גדולה של מים כשמנקים את הכיריים. לעיתים תקלה בהצתה החשמלית מקורה ברטיבות שחדרה למערכת. במקרה כזה כדאי להמתין יומיים – שלושה לפני שקוראים לטכנאי ולתת למערכת ההצתה להתייבש. אם עדיין התקלה לא הסתדרה צריך לקרוא לטכנאי.

תקלות המחייבות הזמנת איש מקצוע: כל תקלה הדורשת פתיחה של המכשיר מצריכה איש מקצוע. חשוב שיתבצע רק על ידי טכנאי בעל מקצוע עם הסמכת שירות, מאחר ותיקונם כרוך בסכנה מסוימת.

**דורון אלטר סמנכ"ל המכירות בקבוצת פל-חברת שירות וביטוח למוצרי החשמל

תגובה אחת
  1. אחלה טייפים, כתבה מועילה

השארת תגובה