מכרה את התכשיטים כדי להציל את התלמוד תורה

תלמוד תורה 'תפארת שלום' יצא לקמפיין מימון המונים, לאחר שנקלע לחובות של מאות אלפי שקלים • האמא שריגשה: מכרה את התכשיטים וחילקה למספר מעטפות

-הגר"ש אוירבך זצ"ל
-הגר"ש אוירבך זצ"ל

הסיפור שהסעיר את הורי התלמוד תורה: לפני כשבועיים יצא תלמוד תורה 'תפארת שלום' בקמפיין צ'רידי במטרה לגייס 800,000 שקלים לפני מה שהגדיר "פסע מהתהום" ולאחר מספר חודשים בהם לא שולמו משכורת.

תלמוד התורה שהוקם בעידודו של הגר"ש אויערבך זצ"ל לפני ארבע שנים נקלע בשנה האחרונה לקשיים כלכליים עם חובות של מאות אלפי שקלים והפסקת תשלומי שכר לצוות החינוכי.

בעקבות המשבר התגייסו ההורים למבצע ההתרמה. מי שתפסה את תשומת הלב של הקמפיין לאחר שהגיע לסיומו הייתה אחת האימהות שהלכה למכור את תכשיטיה לטובת התלמוד תורה.

לאחר שהמירה את תכשיטה לכסף, חילקה האם את הסכומים שקיבלה לשלוש מעטפות עליהן פירטה את התכשיטים שניתנו עבור הסכום שהתקבל: "דמי שררת הזהב שקיבלתי מבעלי", "דמי תכשיט שקיבלתי מהורי לרגל הגיע 18", "דמי שעון הזהב שקיבלתי מבעלי ביום אירוסינו".

במכתב מפורט יותר ששלחה למנהל תלמוד התורה כתבה: "יכולתי להעביר את הכסף בצורה אנונימית בחרתי בכל אופן להעבירו כך כדי להראות לכם עד כמה עמלכם ויגיעכם יקרים לליבנו. עד כמה הצלחתכם קריטית לא רק לכם באופן אישי כי אם הרבה יותר מכך לנו לילדינו ולכל כלל ישראל.

"רחמנא ליבא בעי והרי לו הכסף ולו הזהב ויה"ר שבזכות  מסירות הנפש של כולנו נזכה לשפע שירד משמיים ובעיקר לשפע רוחני ונזכה ויהיו כל תלמידי החיידער, תלמידי חכמים אמיתיים אנשי אמת זרע קודש בה' דבקים בתור שאר ילדי ישראל".

לדברי מוטי קריכלי, מנהל קמפיין ההתרמה מחברת צ'רידי  "החיים בצ'רידי מפתיעים כל יום מחדש אבל אין ספק שזה סוג של מעשה אצילי שלא יצא לי לראות עד היום".

השארת תגובה