סוף טוב למפגין היחיד בכיכר ספרא

כל מי שדרך בכיכר ספרא בשנתיים האחרונות, נתקל בשלמה מרדכי, שהפגין על שבירת מטה לחמו, בהריסת הקיוסק המיתולוגי • בערב החג נמצאה פשרה

מפגין
מפגין

במשך 30 שנה הפעיל שלמה מרדכי את הקיוסק המיתולוגי בכניסה לירושלים 'קיוסק האומה'. בשל העבודות בכניסה לירושלים, נהרס הקיוסק שלו.

שלמה מרדכי, שמטה לחמו נשבר, התיישב בכיכר ספרא והפגין במשך כשנתיים על העוול שלדבריו נגרם לו, לאחר כניסתו של ראש העיר משה ליאון לתפקיד, החליט לסייע לאדון מרדכי ובערב החג הושגה הפשרה.

בתו של מרדכי תיארה את כאבו של אביה: "אין אדם שלא מכיר את הקיוסק המפורסם של שלמה מרדכי בבנייני האומה בירושלים, ליד שדרת תחנות האוטובוס, שמתפקד כבר 30 שנה", כתבה בתו בפוסט שעורר הדים רבים.

"שלמה הוא אדם קשה יום, ללא בית, ופרנסתו היחידה הייתה מהקיוסק הקטן ששירת את כלל הירושלמים; מגדול ועד קטן, ובמחירים צנועים ולא מופקעים על אף היותו מונופול שם. כל רצונו תמיד היה להתפרנס בכבוד, מבלי לפגוע ברגשותיו של שום אדם. בעקבות שיפוצים עירוניים שעומדים להיערך באזור, הוחלט כי הקיוסק של שלמה ייסגר, והמשפחה נלחמת כעת כך שיימצא לו מקום חלופי באופן זמני".

שורה של גורמים בעיריית ירושלים נכנסו לתמונה אך לא הצליחו למצוא פתרון שיענה על הצורך של מרדכי שלמה בפרנסה. בימים האחרונים נכנס לעובי הקורה חבר המועצה חיים כהן, שפעל ביחד עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, על מנת למצוא פתרון עבור מרדכי.

בסוף השבוע התבשר מרדכי על ידי כהן, כי נמצא פתרון מכובד של חנות אותה יפעיל מרדכי ברחוב שטראוס בירושלים.

שלמה מרדכי ובני משפחתו הודו בחום לכולם על הטיפול והיחס שבסופו של תהליך נמצא פתרון מכובד לאבי המשפחה, שיוכל להמשיך לפרנס בכבוד את משפחתו.

ראש העיר משה ליאון: "עבור רבים מאתנו הקיוסק של שלמה היה סמל. ירושלים זקוקה לאנשים נחושים כמו שלמה ואני שמח שהצלחנו עוד לפני ראש השנה לבשר לו ולמשפחתו את הבשורה המשמחת שנמצא עבורו מקום חילופי לפרנס את משפחתו בכבוד".

השארת תגובה