כנס ייחודי להורים לילדים עם מוגבלות

הרצאה לנשים
הרצאה לנשים

כנס ייחודי להורים לילדים עם מוגבלות נערך בשיתוף פעולה של שמעיה ועיריית בני ברק. הכנס נערך במרכז הכינוסים של שמעיה והשתתפו בו עשרות הורים לילדים ולבוגרים עם מוגבלות.

מרכז הערב הייתה הרצאתו של ד"ר בנימין הוזמי מבית איזי שפירא, בעניין שינויי תפיסות ועמדות קהילתיות כלפי אנשים עם מוגבלות. שהעלה תובנות מקצועיות מדהימות, חדשניות ומשנות תפיסה כלפי אנשים עם מוגבלות.

את האירוע פתחה הגב' סיגל לוי, מנהלת האגף לטיפול באנשים עם מוגבלות בלשכה לשירותים חברתיים בעיריית בני ברק. בדבריה הודתה לצוות שמעיה על שיתוף הפעולה והשותפות בהפקת האירוע, ולצוות המחלקה לשירותים חברתיים – הגב' רחל שוימר, הגב' שלומית סולר והגב' בלהה סטבון. כמו כן, הציגה את המרכז לחיים עצמאיים והשירות המשלים למשפחות, ואת הפעילויות המגוונות שהם מציעים לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם.

גם הגב' לאה מרנשטיין משמעיה, רכזת תכניות תעסוקה, הביאה את ברכת הנהלת שמעיה לאירוע, ובכלל לשיתופי הפעולה הרבים והיעילים עם המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית בני ברק לרווחת אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות. כמו כן, הציגה את פעילות שמעיה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה.

את ההרצאה המקצועית העביר כאמור ד"ר בנימין הוזמי מבית איזי שפירא. הוא הדגיש את עניין הכבוד לאנשים עם מוגבלות בעצם היותם אנשים ואת מתן זכות הבחירה לאנשים אלו.

בדבריו הזכיר את האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלות וניתח את שינוי התפיסה במדינה מ'גישה של חסד' ל'גישה של זכות'. כמו כן סיפר על החוק החדש של מינוי 'תומך החלטה' כאפשרות נוספת על 'אפוטרופוס', אשר נותנת אפשרות בחירה לאדם עם המוגבלות בעצמו.

המסר החזק והעיקרי שהעביר ד"ר הוזמי הוא בניית הזהות החיובית בקרב אנשים עם מוגבלות, כזו שהמגבלה אינה חלק ממנה. זהות כזו נשענת על החוזקות והיכולות של האדם ומתמקדת בהצלחות שהוא חווה.

בסיום הערב הביעו ההורים את תודתם לשמעיה ולעיריית בני ברק על הידע המועיל שרכשו ועל הכוחות שקיבלו להתמודדות היומיומית שלהם.

השארת תגובה