פרויקט שדרוג סביבת הלימודים

בפעם הראשונה, השקיעה הנהלת העיר בת ים 720,000 ₪ בעבודות גיזום, גינון ופינוי מפגעים בחצרות ומגרשים של 123 גני ילדים ו-17 בתי ספר, במבצע שימשך עד סוף חודש אוגוסט # ברוט: "נהפוך את כל מוסדות החינוך לבטוחים ויפים יותר"

שדרוג
שדרוג

כחלק מהיערכות לפתיחת שנת הלימודים פעלה העירייה באמצעות האגף לחזות העיר והמחלקה לאחזקת מוסדות חינוך להסיר מפגעים של צמחייה ולהפחית גורמים מסכנים בחצרות ומגרשים של מוסדות חינוך נרחבים בעיר.

מדובר בפרויקט ייחודי שמטפל בכל הצמחייה שהוזנחה במשך שנים, וזאת בנפרד משיפוצי הקיץ שנערכים במוסדות החינוך בסכום חסר תקדים של 17 מיליון שקלים.

פרויקט הגיזום, שאמור לחדש את מראה החצרות במוסדות החינוך, כולל השקעה של 720 אלף שקלים במסגרתו הוסרו מפגעים חודושו חצרות וגינות ב-123 גני ילדים ו-17 בתי ספר. הפרויקט ימשך בשבועות הקרובים בגנים ובתי ספר נוספים עד לפתיחת שנת הלימודים.

כאמור, העבודות שמבוצעות ע"י מחלקת אחזקת מוסדות ואגף גנים ונוף בעיריית בת ים הינן חלק מסקירה שנעשתה בכל מוסדות החינוך בעיר אחר מפגעים היכולים להוות סכנת בטיחות ומצריכים גיזום צמחיה או כל פעולת גינון אחרת. כמו כן, במהלך הפרויקט בוצעו הפעולות הבאות: ניקיון משטחים, החלפת תשתיות גינון, עקירת עשביה יבשה, הסרת מכשולים, ניקוי משטחים, נעיצת צנרת טפטוף וחידוש דשא סינטטי.

הפרויקט דרש גם היערכות מיוחדת של אגף שפ"ע, לפינוי עשרות אלפי טונות של גזם כל יום לאחר הטיפול בחצרות והמגרשים במוסדות החינוך. את הפרויקט הובילו ראש העיר צביקה ברוט, מחזיק תיק החינוך אלי יריב, ומנכ"לית העיריה יודפת אפק-ארזי.

ראש העיר צביקה ברוט: "במסגרת שינוי סדר העדיפויות קבענו שהבטיחות לפני הכל. במשך שנים התחום הזה הוזנח, אבל השנה לא הסכמנו לקחת סיכונים. השקענו סכום אדיר כדי לחדש את החצרות ולהפוך אותן ליפות יותר, וכך נעשה גם במסגרת שיפוצי הקיץ של המבנים".

השארת תגובה