הלוואות ל-80 בניינים אושרו בחצי השנה האחרונה

פרויקט 'שיפוץ חזיתות' של עיריית ראשון לציון, נותן מענה לדיירי בניינים ותיקים שמעוניינים בשיפוץ אך אינם מתאימים לתמ"א 38 • בדיקה באתר מדלן מצביעה על עלייה בערך הדירות בשיעור שבין 7% עד 15%

דרור 26 שיפוץ חזיתות
דרור 26 שיפוץ חזיתות

​מה עושים דיירים שרוצים ומוכנים לשפץ את הבניין שלהם אך מסיבות כאלו ואחרות הוא אינו מתאים לקריטריונים של תמ"א 38? תשאלו 350 ועדי בניינים ברחבי העיר ראשון לציון, שניצלו את פרויקט "שיפוץ החזיתות" ובסיוע העירייה שדרגו את הבניין שלהם. ראש העירייה, רז קינסטליך, מעודד תושבים לקחת חלק בפרויקט ומסביר כי זהו מענה הולם לדיירים שרוצים לשפר את סביבת המגורים שלהם וליהנות מהנכס שלהם.

פרויקט "שיפוץ החזיתות" תופס תאוצה והשבוע יצא סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, המחזיק בתיק האגודה לתרבות הדיור, לסיור בין מספר פרויקטים כדי להתרשם מהשפעת הפרויקט על הסביבה. לסיור התלוו גורמי מקצוע מהאגודה לתרבות הדיור בעירייה, גורמים ממינהל ההנדסה ומשרד ריגלר אדריכלים המסייע בקבלת הסכמה מכל הדיירים.

במסגרת הפרויקט , כל דייר זכאי להלוואה בסך 30 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש. בכל בניין היקף השיפוץ שונה, אולם בדרך כלל מדובר בשיפוץ כניסה ולובי, החלפת מסתורי כביסה, יישור מזגנים, עיטורים וכמובן צביעת המעטפת החיצונית במגוון צבעים אפשריים. משך השיפוץ הוא כחצי שנה כאשר את הדיירים מלווה האגודה לתרבות הדיור. רק בחצי השנה האחרונה אושרו הלוואות לכ-80 בניינים במרכז העיר.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "מ"מ וסגן ראש העירייה מוטי עג׳מי: "ברחבי העיר שופצו בשנים האחרונות מאות בניינים המשווים לעיר מראה רענן וצבעוני. ישנם רחובות ברחבי העיר שחלקים גדולים מהם נכנסו לפרויקט שיפוצי הבתים. השבוע ערכנו סיור כדי להתרשם מהעשייה המרובה, הצבעוניות והחידוש מתוך מטרה לשפר ולייעל".

יש לציין כי הדיירים לא רק מרוויחים בניין מחודש אלא גם זינוק בערך הדירה. מבדיקה באתר מדלן מבציעה על עלייה בערך הדירות בשיעור שבין 7% עד 15% והיו אף דוגמאות לזינוק גבוה יותר.

השארת תגובה