לקראת החופשה: כנס אימהות לילדי המשפחתונים

מחלקת החינוך ערכה ערב חוויתי ומלא מסר לאימהות השולחות את ילדיהן למשפחתונים, בהשתתפות מומחי שירותי בריאות 'כללית' אשר העבירו מסר חשוב לאימהות: שחקו עם הילדים

נערכים לבין הזמנים באלעד
נערכים לבין הזמנים באלעד

ערב חוויתי ומלא מסר לאימהות השולחות את ילדיהן למשפחתונים ברחבי העיר התקיים בעיר, ע"י הנהלת המשפחתונים שרתמו לצורך העניין את מומחי התפתחות הילד של שירותי בריאות 'כללית' באלעד.

הערב עסק בחשיבות איתור וטיפול בקשיים רגשיים, כבר מגיל מוקדם, ונתן לאימהות עצות כיצד לנצל כלים פשוטים של משחק ושיחה עם הילדים, במיוחד בימות החופשה, כדי לפתח את הילד בתחומים רבים, ולאתר בעיות רגשיות וחברתיות כבר מגיל צעיר.

את הערב פתחה הגב' אושרת צור, מנהלת אגף המשפחתונים בעירייה, ששוחחה על חשיבות הרמה המקצועית של כל מטפלת ומטפלת, ועל ההשקעה הגדולה של האגף לדאוג לרמה מקצועית, הכשרה, הדרכה ופיקוח, כדי שהאימהות יהיו רגועות וידעו שהן מפקידות את היקר להן מכל בידיים מסורות ואחראיות.

לאחר מכן סקר מנהל מחלקת החינוך, יצחק בארי, את פעילות המשפחתונים וציין לשבח את המטפלות המסורות ואת צוות הפיקוח של העירייה. בתום דבריו הודה להנהלת 'כללית' על שיתוף הפעולה והזמין את מעוז פורת, מנהל מגזר חרדי במחוז דן-פ"ת ב'כללית' לשאת דברי ברכה.

מנהל המחוז סקר את שירותי הבריאות המתקדמים של 'כללית' באלעד, עם הגידול המבורך במכון התפתחות הילד המאחד בתוכו את כל מקצועות הטיפול הדרושים לילד תחת קורת גג אחת, וצוות הרופאות המתוגבר במרפאת הנשים. בהמשך דבריו חשף את העובדה שברח' יוסף קארו נבנה כעת מרכז ענק של שירותי בריאות 'כללית', העתיד לשרת את תושבי העיר בקרוב.

קלינאית התקשורת מהמרכז להתפתחות הילד ברחוב אבטליון, הגב' שלומית אוסטרי, נתנה לאימהות טיפים ואבני דרך ברכישת שפה בגיל הרך ע"י משחק ואפילו שיתוף הילד בפעולות היומיומיות בבית, כגון הכנת ארוחת ערב, סידור מצרכים בארון, וכו', דברים הדורשים מהילד חשיבה, עיבוד והבנה ומפתחים אותו מאוד מבחינת שפה ויכולות נוספות.

הגב' רויטל משי טמיר, עובדת סוציאלית בהתפתחות הילד, הסבירה על כוח הריפוי ע"י משחק ונתנה דוגמאות לאימהות כיצד לאתר קשיים של הילד שעולים באופן בלתי מודע באמצע משחק. לאחר מכן ריתקה האומנית ציבי וקסמן את הצופות במצגת מיוחדת של שירים בעלי מסר עמוק, בשילוב ציור בחול לעיני הקהל.

בסופו של הערב קבלו המשתתפות שי מכובד מתנת הנהלת המשפחתונים: צידנית מיוחדת לאימהות העובדות לאחסון הארוחה בדרך לעבודה.

השארת תגובה