במעמד גדולי ישראל: הוקם איגוד הגבאים הספרדי – העולמי

המעמד נערך בלשכת בעל 'הלכה ברורה' וראש מוסדות 'יחוה דעת' חבר ה'מועצת' הגאון רבי דוד יוסף, שאף יעמוד בנשיאות הארגון • הגר"ח רבי: "מעלת הגבאים גדולה וביכולתם לחולל מהפיכה רוחנית"

איגוד הגבאים
איגוד הגבאים

בחמישי האחרון התקבצו ובאו למוסדות 'יחוה דעת' בשכונת הר נוף בירושלים גדולי רבני עדות המזרח, במטרה להשתתף בכנס היסוד של 'איגוד הגבאים הספרדי העולמי – יחוה דעת', שיעמוד בנשיאותו של בעל ה"הלכה ברורה" וראש המוסדות הגאון רבי דוד יוסף, וכדי לחתום על מגילת היסוד של האיגוד.

קודם לאירוע, נועצו הרבנים ביניהם בשיחה סגורה, כדי לקבל החלטות על אופן התנהלות איגוד הגבאים והכלים שיעמדו לרשות אלפי הגבאים. בין השאר, יזכו הגבאים לסיוע רוחני וגשמי – שיעורי תורה, שיעורים לנשים, הנגשת פסקי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שימוש וייעוץ הלכתי ב"קו ההוראה", הכנה לבר מצוה וכדומה, לצד הנחות ברכישת מוצרים לבתי כנסת, הדרכה מקצועית, סיוע בפרוצדורות מול משרדי ממשלה ונושאים מורכבים נוספים.

בוגר ביהמ"ד 'יחוה דעת' והרוח החיה מאחורי היוזמה, הרב צוריאל קריספל, פתח בדברי הסבר. "יש למעלה מ21 אלף בתי כנסת בארץ, מתוכם כ70% ספרדים ורובם חסידים של מרן פאר הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל", הסביר, "אנחנו באים לעזור להם, להנחות אותם, לחבר אותם למאות רבני 'יחוה דעת' שימסרו שיעורים ויפסקו הלכות עבורם, זאת מלבד הסיוע הגשמי הנרחב", בדבריו הודה לר' אלי בן הרוש מנכ"ל "התאחדות בתי הכנסת" על שיתוף הפעולה, והעמדת הפלטפורמה של הארגון לטובת המיזם הנפלא.

ראשון הנואמים היה נשיא האיגוד, הגר"ד יוסף. "אנחנו מצווים לעשות הכל למען זיכוי הרבים", הכריז, "ולכן ההתאחדות הזו של בתי הכנסת בארץ ובעולם, המטרה שלה היא מטרת קודש, להקים שיעורי תורה, להשיב תשובות בהלכה, שכל בית כנסת יהיה מרכז תורני ורוחני לתורה ויראת שמים. כוונתנו לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה ובשם ה' נעשה ונצליח".

הגר"ד גם פנה לראשל"צ הגרש"מ עמאר ואמר: "בוודאי הרב זוכר שהמקום הזה היה החדר של אבא, פעמיים בשבוע היה יושב כאן ומקבל קהל, השולחן והכיסא האלו היו שלו שקיבלתי ממנו, ואני מרגיש שהרוח שלו וההשקפה שלו מלווה אותנו, זיכוי הרבים שכל כך מסר נפשו עליו – אנחנו רוצים להמשיך את זה כולנו יחד ובעז"ה הוא מהשמיים יסייע על ידינו".

אחריו נשא דברים הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, שהעלה זיכרונות נדירים מרבו המובהק, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל והוסיף: "ב"ה הרעיון הזה, העליתי פעם רעיון דומה ולא אסתייע מכמה סיבות, בסייעתא דשמיא של הרבנים פה שגם מצאו את האיש שיכול לעשות זאת, הרעיון הזה יצליח ויעשה מהפכה בעם ישראל".

הגר"ח רבי שיבח את היוזמה המפוארת להקמת האיגוד. "הגבאים במקרים רבים מרכזים בידם אחריות עצומה לכל המצב הרוחני של הקהילה. באמצעות הרעיון הנפלא הזה, יינתנו להם הכלים לחזק ולשפר את הכלים הרוחניים וגם הגשמיים עבור המתפללים וחברי הקהילה".

הגר"ד בצרי אמר כי "זה הדבר הכי גדול שבעולם, ללכת ממקום למקום ולעשות חיזוק התורה, צריך לעבוד על זה בעז"ה". הגר"ד סיפר גם כי אביו היה גבאי בית כנסת במשך 50 שנה, וכיצד בעקבות דיון הלכתי שחולל בבית הכנסת נוסד שיעורו של הגר"מ צדקה לפני 60 שנה.

לאחר דברי הרבנים חתמו המשתתפים על מגילת היסוד.

לדברי המארגנים, בימים הקרובים יצטרפו שורה ארוכה של רבנים נוספים לחתימה על מגילת היסוד, ובנוסף, תחל הרשמתם של אלפי גבאי בתי כנסת ההולכים בדרכו של מרן פאר הדור הגר"ע יוסף זצ"ל, שיצטרפו לאיגוד ויזכו לחבילה נרחבת של סיוע תורני וגשמי לבתי הכנסת ולקהילות שבניהולם.

השארת תגובה