ח"כ גדי יברקן למח"ש: "שחררו את הסרטון"

ח"כ גדי יברקן כתב היום פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הוא מעלה תהיות מדוע מח"ש לא משחררת את הסרטון מאירוע הירי בסלומון טקה • בפוסט הוא מתחייב לסגור את מח"ש ולהקים גוף חדש במקומו

סלומון טקה צילום פייסבוק
סלומון טקה צילום פייסבוק

בפוסט שכתב גדי יברק נכתב:

"במח"ש, מסרבים לשחרר למשפחה ולידיעת הציבור את הסרטון המתעד לכאורה את כל הארוע כולל הירי בסלומון טקה. משפחת טקה עוברת ייסורים קשים המעט שאפשר לעשות זה להקל בכאבם ולחשוף אותם בכל פרט שיכול לשפוך אור על האמת. האור היחיד של משפחת טקה זה מהציבור שעוטף אותם ופעילים חברתיים שפשוט פועלים לילות כימים למען המשפחה.

טענת קרובי המשפחה היא שיש סרטון והמשטרה כלל לא(!!!) מכחישה זאת. צריך לעשות הכל בשביל לבנות את האימון מחדש. מדינת ישראל, החברה הישראלית תלוים בחוזק הפנימי ובאימון שלנו במערכות המשפט ומוסדות המדינה. אין לנו משטרה אחרת,אין לנו מדינה, ואני מאמין במערכות האלה. ישראל היא מדינה דמוקרטית שיכולה להכיל גם קולות של זעקה ושבר שבאים מאזרחים שאוהבים את מולדתם.

נשאלת השאלה, "מדוע מח"ש מתעקשים לא לשחרר את הסרטון?".

הרי לטענתם, הקצין היורה היה בסכנת חיים ממשית והייתה לו סיבה להשתמש בנשקו.
אם מח"ש הגיעו לחקר האמת באמצעות הסרטונים שבהם רואים שהקצין היורה "נהג כשורה" אז זו הזדמנות לשחרר את הסרטונים ולנקות אותו ואת המשטרה בפני הציבור.

ההתנהלות התמוהה של מח"ש במקרה זה, כמו הרבה מקרים קודמים בעבר רק להעצים את הפער בין תפיסת הציבור את מח"ש לבין החלטות מחש בפועל.

התנהלותו כזו קודם כל פוגעת במשטרת ישראל, בציבור ובהרבה שוטרים שעושים את עבודתם נאמנה. אלפי שוטרים ושוטרות עובדים מסביב לשעון בשמירה על בטחוננו ופועלים בשמנו.
הרי מי אלה אותם השוטרים? המשפחות החברים השכנים שלנו. אנחנו צריכים אותם חזקים ובטוחים בעצמם .
יחד עם זאת, יש שוטרים הפועלים עם דפוס פעולה של עבריינים על מדים המנצלים לרעה את הכוח שהמחוקק נתן להם. במקום לגנות ולהוציא שוטרים כאלה מחוץ למשטרה, אסור שהמשטרה תחבק אותם.

מצופה ממח"ש לחקור כל מקרה שבו שוטרים מעורבים באלימות ובטח הרג אזרחים המחייב חקירה יסודית ולא חקירה "בין חברים". חקירות מהסוג הזה, גורמות לציבור לאבד אמון בגופים ציבוריים.

מבקר המדינה כבר קבע שיש בעיה בהתנהלות מח"ש. מתוך כ-6300 תלונות בשנה רק כ-200 מבשילות להגיע לשלבים הסופים.

המסקנה המתבקשת גם ממבקר המדינה וגם מהבדיקות שאני עושה שחייבים חייבים לבדוק את הנושא כי זה כבר הופך לתופעה. גוף ציבורי חייב אימון ציבור. להעניש שוטרים שסרחו , ולגבות שוטרים שעושים עבודתם נאמנה שחלילה לא יחששו לבצע את תפקידם.

אמשיך לקדם את הצעת החוק שלי מלפני שלושה חודשים התואם לחלק ממדינות הOECD שישראל חברה בו."

13 תגובות
  1. הם מ9חדים

  2. משטרה מפחדת הם לא צודקים עבריינים במדים…זבל!!!

  3. כמה חבל שאירוע של נערים עבריינים שתקפו שוטר עד כדי סכנה מוחשית לחייו ולבני משפחתו ,ובפרט שהשוטר פעל במקרה הנוכחי כהלכה לפי מה שבאמת מופץ ברשת ושופך אור על אותו אירוע מתועב מקושר לבעיות בגזענות בחברה הישראלית עקב התנהלות רדודה בזמנו שנבעה מאינטרסים אישים נטו של אנשי תקשורת ,אלו שמשחקים אותה המנהגים של העדה ברשתות החברתיות ובהפגנות ,ופוליטיקאים מסרחים מבחירות .

  4. צודק במאה אחוז הרי מח"ש הם גוף מהמשטרה מה הם יבואו לטובת הציבור? הם גם עבריינים צריך גוף אחר וחסגור הזבל הזה מחש

  5. מה עוד אתה רוצה, ח"כ יברקן. אתה רוצה שיתלו את השוטר במרכז העיר? שכח מיזה!

  6. קשקשן . ההרוג נהרג בטעות . צדיק הוא לא היה . חלאס

  7. בערבית יש פתגם שאומר
    כלב לא אוכל בשר כלב

  8. נותנים לחתול לשמור על הגבינה
    200 מתוך 6000 תלונות
    לסגור מיד את המחלקה חבל על כל שקל שמשולם לאוכלי החינם הללו

  9. המצב עם מח"ש באמת בילתי אפשרי, איך גוף מורכב מישוטרים יכול לבקר ולעניש את השוטרים עבריינים, לא פלאה שמי 6000 תלונות רק 200 מקודמות "לשליו אחרי פתיחה"… וגם לא כול תלונה נגד שוטר נפתחת במח"ש אולי 20 אחוז מיהתלונות מיאזרחים ,
    שמתלוננים על מעשי שוטרים.

  10. כל מי שונא את שלטון החוק מחפש דרכים להתנגח ולהשתלח בו אפילו במחיר של שקר ההרוג היה עבריין שתקף ילד וזה דינו כשמתגרים במוות

  11. נכון. גם אני רוצה שהסרטונים מהמצלמות ישוחררו כדי לסתום את הפה לאותם ברברים שהפגינו בפרעות.

  12. המשטרה והפרקליטות מושחתים עד הסוף כולל בית המשפט העליון

  13. דיי תפסיקו להגזים וללחוץ למה לא חשבו לפני שמת לחנך אותו באמת?

השארת תגובה