נשאר רק לבחור יעד

Wobi "עושה סדר" לנופשים ומציג את המדריך השלם לביטוחי נסיעות לחו"ל

נופש
נופש

עונת הנסיעות כבר כאן, מאות אלפי נוסעים צפויים לצאת בחודשים הקרובים לחו״ל, מה שכרוך בהוצאות הגדולות עבור טיסות, אירוח, בילויים ושופינג. וגם ברכיב קטן, אבל שעשוי להתברר כחיוני עבור אלפים מביניהם – ביטוחי הנסיעות. בעקבות איסור שהוטל בחוק על סוכני הנסיעות, למכור ביטוחי נסיעות לחו"ל, את רכישת ביטוחי הנסיעות אפשר מעתה לבצע רק דרך חברות הביטוח וסוכני ביטוח מורשים.

רובנו יוצאים לחופשה מכספים שחסכנו בעמל רב, ובעת התכנון כלל לא עולה בדעתנו שדברים עלולים להשתבש וההוצאות שאנחנו עלולים לשלם בעקבות זאת עלולות להיות גבוהות הרבה יותר מהוצאות הטיול כולו, החל ממזוודה שהולכת לאיבוד, דרך החלקה קטנה על מדרכה ברחוב הומה וכלה באירועים רפואיים המצריכים טיפולים מסובכים, הטסה של מלווים או צוות וכיוב׳. צריך לדעת איך לאפיין כל מבוטח לגופו ואת צרכיו השונים לפי פרמטרים כמו גיל ואופי הטיול, היות שעלויות האשפוז יכולות להגיע בחו"ל ל־5,000 דולר ליום.

בסוף 2017 נכנסה לתוקפה רפורמה שהובילה מנהלת רשות שוק ההון והביטוח בביטוחי הנסיעות. כוונת הרפורמה להטיב עם המבוטחים מתוך הבנה שהלקוח הינו אדם פשוט שאינו מתמחה בדינים ולכן נוצרו פוליסות אחידות שכוללות את הכיסויים להוצאות רפואיות בחו״ל, לרבות פינוי לבית חולים, הטסה לישראל, תרופות וטיפולי חירום בשיניים, הטסת מלווה למבוטח המאושפז בחו"ל, הארכת תקופת הביטוח בעקבות אירוע ביטוחי בחו״ל, כיסוי הכולל היריון עד שבוע 12 שאובחן לראשונה בחו"ל ועוד.

היות ועכשיו כל כיסויי הבסיס הרפואיים הם חלק בלתי נפרד מהפוליסה, לא יכולות החברות להגיד עוד שבעצם הפוליסה אינה כוללת כיסוי להטסה רפואית לארץ, לדוגמא. הביטוח הבסיסי הורחב, ולכן רוב המקרים יקבלו מענה מחברות הביטוח, עם זאת, האחריות לבחירת תוספות הועברה אל הלקוח אשר מבצע פעילויות שונות בחופשה שלו, ועכשיו מחויב לבחור את התוספות על מנת לכסות עצמו בצורה מקיפה.

"כעת יותר מתמיד" אומר תומר מלכאי, מנהל מוצר נסיעות ב-Wobi: "חשוב להבין ממה מורכב ביטוח הנסיעות ועוד יותר חשוב לדעת על פי מה לבחור נכון את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכי הנוסעים הספציפים, מחד שלא משלמים על הרחבות מיותרות ומאידך שלא מוותרים על הרחבות שהן חיוניות לסוג הטיול ואופי הנוסעים. ולשם כך צריך לבדוק ולהשוות".

מה זה אומר בתכל'ס? שכמו שמשווים מחירי דילים, טיסות, ובתי מלון כדי לחסוך בעלויות הטיול, חשוב להשוות בין מגוון הצעות ביטוחי נסיעות, לרכוש את ההצעה הכי משתלמת ולחסוך כסף יקר, אבל גם להבין על מה בדיוק משלמים. ב-Wobi, המפעילה מנוע השוואה וקנייה שקוף לבחינת ההצעות השונות של חברות הביטוח לביטוחי נסיעות, ניתן לקבל השוואה של עד 6 הצעות שונות מחברות הביטוח, בתוך דקות ספורות. פערי המחירים בין הפוליסות עשויים להגיע למאות אחוזים ולכן הבדיקה לפני הקנייה הינה חיונית.

אך לא על המחיר לבדו נבחנים הכיסויים לביטוחי הנסיעות. ב-Wobi מספקים כמה דגשים חשובים לזכור על מנת לבצע את הבחירה הנכונה ביותר לביטוח הנסיעות:

הרחבות
בעקבות הרפורמה בביטוח הנסיעות, חברות הביטוח מציעות ביטוח נסיעות בסיסי זהה, עם אפשרות להרחבות ע"י הנוסע. לכן, כעושים ביטוח נסיעות, צריך לוודא שלא משלמים סתם על "הרחבות" שלא קשורות לסוג הטיול. זה יחסוך לא מעט כסף!

כיסוי ביטולים
כיסוי זה מיועד עבור הפסד תשלומים שנגרמו כתוצאה מביטול נסיעה בלתי נמנע. לכן אם הנסיעה קצרה אפשר לוותר על הכיסוי הזה ולחסוך כסף.

כיסוי שירותי חילוץ והצלה
בדרך כלל מסמנים כיסוי שירותי חילוץ והצלה אם הטיול כולל טרקים או פעילות אקסטרים.

ספורט אתגרי
כיסוי זה מיועד עבור הוצאות עקב צורך בשירותים רפואיים (תאונה או פציעה) בחו"ל שנגרמו כתוצאה מפעילות ספורט אתגרי, יש לשים לב כי גם פעילות בננה בים או טיולי אופניים נחשבים לספורט אתגרי

מכשיר סלולארי
כיסוי למקרה של גנבת מכשיר סלולארי

בנוסף לחברות הביטוח, קופות החולים משווקות פוליסת בסיס שבתוכה תוספת כיסוי ל"מצב רפואי קיים" כלומר, מחלות קודמות שלא היה בהן החמרה ב 6 חודשים אחרונים. הפוליסה נמכרת כפי שהיא ל-100% מאוכלוסיית המבוטחים.
לפי הסטטיסטיקה ב Wobi רק כ 15% מהאוכלוסיה זקוקה לכיסוי של "מצב רפואי קיים". כלומר -אם דרך קופות החולים התפלגות הרוכשים דומה ל Wobi, למעשה 85% משלמים מחיר יקר לכיסוי שהם לא זקוקים לו.
בפוליסות קופ"ח, כלולה גם פרמיה מינימאלית של 5 ימי ביטוח. כלומר- אם משך הנסיעה הינו פחות מ 5 ימים המחיר היומי אפילו גבוה יותר.

יש לציין כי כל חברות הביטוח מוכרות ריידר של "מצב רפואי קיים" ובנושא זה אין יתרון לרכישה דרך קופות החולים.

להלן מחיר ל 10 ימי ביטוח דרך כלל (פוליסת בסיס ללא תוספות של כללית – קופ"ח הגדולה ביותר כדוגמא) לעומת זאת באתר וובי פוליסה ללא "מצב רפואי קיים" (85%):

 


וובי כולל "מצב רפואי קיים (15%)- פה מגיע היתרון של קופות החולים בהנחה ומדובר במעל 5 ימי נסיעה.

לסיכום: מכיוון שהפוליסות הבסיסיות אחידות כולן, ההבדל בין החברות הוא בעיקר בגובה הכיסויים, ההשתתפות העצמית וכמובן, במחיר עבור הפוליסה המבוקשת. את ההשוואה בין הפוליסות והבחירה ביניהן לצורך רכישה, פשוט היום לבצע באמצעות מנועי השוואה אובייקטיביים, המציגים ומדרגים באופן פשוט וברור את כל האלטרנטיבות לפי רמת המחיר, הכיסוי וההשתתפות העצמית. בנוסף מומלץ מאוד לבחון גם הטבות מיוחדות כמו חברות שבכיסוי הבסיסי כבר מכניסות דברים שאצל מתחריהן הם נחשבים כאקסטרה, או שרמת הכיסוי בהן גבוה מאוד ומאפשרות לטוס בראש יותר שקט.

השארת תגובה