טרם הכניסה לתפקידו: מרגי נועד עם הגרש"מ עמאר

אמש נכנס חבר הכנסת יעקב מרגי לתפקידו כיו"ר וועדת החינוך ■ ל'כל הזמן' נודע, כי שלשום, טרם כניסתו לתפקיד, נועד מרגי עם רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר בלשכתו ■ במקביל, היום נועד מרגי עם חבר המועצת הגר"ד יוסף שבירכו לרגל תפקידו

מרגי והגר"ד.יוסף
מרגי והגר"ד.יוסף

לפני כשבועיים נערכה חלוקת התפקידים בש"ס שבסופה הוענק משרד הדתות לחבר הכנסת דוד אזולאי שעד לאותו יום לא החזיק בתפקיד מיניסטריאלי. המהלך גרם להרמת גבות בקרב לא מעט בכירים בש"ס, מאחר שחבר הכנסת יעקב מרגי היה המתאים ביותר לתפקיד מכח ניסיונו הרב שצבר בעת שכיהן כשר הדתות בממשלה נתניהו השניה.

במהלך הזמן שחלף הועלו השערות שונות מדוע לא מונה מרגי לתפקיד ולדעת גורמים המעורים בנושא, אי מינויו של מרגי היה מחמת קרבתו לרבה של ירושלים הגרש"מ עמאר. מרגי זכור גם כמי שפעל בעבור הגרש"מ בבחירות לרבנות העיר בירושלים, שבסופן נבחר לתפקיד. מרגי מצידו הצהיר כי אינו מעוניין בתפקיד וביכר לקבל לידיו את תפקיד יו"ר וועדת החינוך.

אמש נכנס מרגי לתפקידו כיו"ר וועדת החינוך בכנסת ול'כל הזמן' נודע, כי שלשום, טרם כניסתו לתפקיד, נועד מרגי עם רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר ושוחח עמו זמן מה בלשכתו. תוכן הפגישה אינו ידוע, אך ככל הנראה נכנס מרגי להתברך מפיו לקראת הכניסה לתפקידו. במקביל, היום נכנס מרגי למעונו של חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף להתברך מפיו.

מקורביו של הגרש"מ עמאר אינם מכחישים את דבר קיומה של הפגישה, אך טוענים כי מטרת הפגישה הייתה רק בכדי להזמינו לחתונת בנו שתיערך בקרוב.

כזכור, לפני כחודש עוזרו של מרגי, אלון נוריאל פרש מתפקידו ובהודעה שהוציא טען כי פרישתו נבעה בכדי לאפשר למרגי לשמש בתפקיד מיניסטריאלי ומחמת קרבתו ליו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, הוטל ווטו מצד ש"ס למינויו של מרגי. "אני מעדיף שלא לפגוע בסיכוייו לכהן בתפקיד שהוצע לו ובמידה ואכן יתמנה לתפקיד המיועד, אפרוש לצערי", כתב נוריאל. בש"ס דחו את הדברים ואמרו כי: "לא הוטל ווטו".

השארת תגובה