"תוכנית אפולוניה": בעלי הקרקעות הפרטיות לעליון

בעלי הקרקעות: המדינה מתכננת להפקיע מאיתנו קרקעות ללא פיצוי – לטענת עו"ד דיאמנט המייצג את העותרים, יש צורך לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון

יהושע דיאמנט - צילום מירב בן לולו
יהושע דיאמנט - צילום מירב בן לולו

בעלי הקרקעות הפרטיות ב"תוכנית אפולוניה" עתרו ביום חמישי לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף, המצדיק לטענתם, הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון. לטענת העותרים, המיוצגים על ידי עורך הדין יהושע דיאמנט, בדיון הקודם בעליון שהתייחס לתוכנית, נקבעה החלטה חדשה ותקדימית בהלכות התכנון והבנייה שמובילה לאפליה וחוסר שיוויון.

לטענת עו"ד דיאמנט, המייצג את בעלי הקרקעות הפרטיות בתוכנית, ההחלטה שניתנה בדיון הקודם בעליון בנושא אפולוניה, מאפשרת פגיעה באופן קיצוני בשוויון בין בעלים שונים אשר כלולים באותה חטיבת קרקע, והכלולים ביחד באותה תכנית בנין עיר.

לטענת דיאמנט, ההלכה שנקבעה פוגעת לא רק בבעלי הקרקעות בתוכנית אפולוניה, אלא לכל ציבור בעלי המקרקעין במדינת ישראל. לדבריו, התקדים נותן הכשר לתכנון שכונות בישראל בהן יוקצו, למשל, לקבוצת בעלים אחת כל זכויות הבניה, ולקבוצת בעלים אחרת יוקצו כל מגרשי החניה והפארקים וזאת מבלי לבצע באותה תכנית הליך של איחוד וחלוקה בין הבעלים הכלולים בכל התוכנית.

עוד נטען בעתירה, כי המדינה קיבלה למעשה החלטה לייעד את מקרקעי העותרים להפקעה, בהתעלם מן העובדה אשר אמורה להיות בידיעתה, כי משמעות ההחלטה היא היתכנות של הפקעת מקרקעי הבעלים ללא תשלום כל פיצוי. התוצאה, כך טוען עו"ד דיאמנט, היא שמעתה תהיינה רשאית כל אחת מרשויות התכנון לנהוג ולהחליט ככל העולה על רוחה, בכל תכנית בנין עיר במדינה שיש בה ייעודים שונים.

השארת תגובה