המשנה ליועמ"ש: "אין ולא הייתה תפירת תיקים"

במסגרת הרצאתו, נזרי יצא נגד הטענות לכאורה הנשמעות לתפירת תיקים על ידי משרד היועץ המשפטי הממשלה והפרקליטות ואמר ש"אין ולא היתה שום תפירת תיקים. אפשר לדון, לבקר ולהתווכח האם תיק מסויים ראוי להיות פלילי, האם יש די ראיות להגשת אישום, אבל אין מקום לטענות שווא מסוג זה המטילות דופי בתביעה הכללית"

עו"ד רז נזרי, צילום שלומי יוסף
עו"ד רז נזרי, צילום שלומי יוסף

בכנס הכלכלי של לשכת רואי חשבון, בנושא אתגרים הכלכליים של ישראל 2020 – עידוד צמיחה והסרת חסמים, שנערך אתמול אחה"צ (יום רביעי 10.7.19), השתתף עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

במסגרת הרצאתו שעסקה בתפקידי מוסד היועץ הנשפטי לממשלה וסוגיות ציבוריות הנוגעות אליו, יצא נזרי נגד הטענות לכאורה הנשמעות לתפירת תיקים על ידי משרד היועץ המשפטי הממשלה והפרקליטות ואמר ש"אין ולא היתה שום תפירת תיקים. אפשר לדון, לבקר ולהתווכח האם תיק מסויים ראוי להיות פלילי, האם יש די ראיות להגשת אישום, אבל אין מקום לטענות שווא מסוג זה המטילות דופי בתביעה הכללית".

עו"ד נזרי ציין שיש חשיבות רבה בקיום שימוע לראש הממשלה בפני היועץ, בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנים ליועץ, פרקליטת המחוז וצוות הפרקליטות.

לדבריו "אנחנו נשב בשימוע ונשמע את הדברים. סניגור יכול להעיר ולהאיר נושאים מנקודת מבט אחרת ובהחלט יכול להשפיע על החלטתו הסופית של היועץ". בהקשר אחר אמר עו"ד נזרי "אני בעד שיח ענייני ומכובד, גם אם נוקב, בשאלת האיזונים בין הכנסת לבית המשפט העליון ורשויות השלטון, ובעד חקיקת חוק יסוד חקיקה, כולל פסקת התגברות, שתתאים לסיטואציות מסוימות ברוב הגיוני וסביר (לא של 61). זהו דבר חיוני ונדרש להסדרת היחסים בין הרשויות, לקביעה מה זה חוק יסוד, איך הוא מתקבל, כיצד בגץ יכול לפסול חוקים ובאיזה רוב, ומה הדרך של הכנסת ל"התגבר" על כך בסיטואציות מסויימות. צריך לקבוע את זה סוף סוף פעם אחת ולתמיד. נמשיך להתווכח בכל מקרה על איזון ספציפי אבל לפחות כללי המשחק יהיו ברורים".

לדברי עו"ד נזרי "תפקיד יועץ משפטי הוא להיות שומר סף, לשים קווים אדומים ולקבוע גבולות בהתאם לדין, אבל עליו להיזהר לא לקבוע מדיניות ולא להחליף את שיקול דעתו של השר או המנכ"ל כאשר מוקד השאלה הוא במישור המדיניות לה אחראי הדרג הנבחר. אנחנו יועצים משפטיים של כל ממשלה נבחרת, הממשלה היא הקובעת את המדיניות ועלינו לסייע לה לממש את מדיניותה, תוך עמידה על גבולות הדין". בסיום דבריו התייחס עו"ד נזרי לחוק הלאום ולדיונים אודותיו בכנסת והדגיש את חשיבות השמירה על האיזון בהגדרת המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית תוך מתן משקל ממשי לשני חלקי ההגדרה.

השארת תגובה