"אנחנו תומכים בישראל ב-1000 אחוז"

ג'יימס ג'פרי אמר עוד כי "אנשים חושבים שאסד ניצח. זו טעות. חמש מדינות מעורבות כעת בקורה בסוריה: רוסיה, טורקיה, ארה"ב, איראן ועוד מדינה שלא מזדהה אך פועלת לסכל משלוחי נשק איראניים למדינה"

ג'יימס ג'פרי
ג'יימס ג'פרי

ג'יימס ג'פרי השליח המיוחד של הממשל האמריקאי לנושא סוריה ולמאבק הבינלאומי בדעא"ש דיבר השבוע בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי ואמר: "ישראל וארה"ב הן קרובות ככל ששתי מדינות יכולות להיות בכל הנוגע לסוגיות ביטחון. שיתוף הפעולה בינינו בנושאי ביטחון ובנושאים רבים אחרים הוא חיוני, עמוק ופרודוקטיבי.

"שמונה שנים הסכסוך הנוראי הזה בסוריה נמשך, מה שהוביל לעלית דאע"ש – ארגון הטרור הנורא ביותר שראינו במזה"ת מזה שנים רבות. לממשל טראמפ יש שלוש מטרות בסוריה: הבסת דאע"ש, הסגת הכוחות האיראנים ולייצר הליך פוליטי שיביא לרגיעה במדינה. אנחנו לא מדברים עם הסורים ולא עם האיראנים אך כן מדברים עם הרוסים ואנו רוצים לשים הצעה על השולחן, תוך הפעלת לחץ במישור הצבאי, סנקציות המשותפות לנו ולאיחוד האירופאי ולחץ פוליטי מהקהילה הבינלאומית. אנחנו לא יכולים להפעיל לחץ לבד על סוריה, אנחנו מסתמכים על מדינות רבות, בהן גם רוסיה. עסקתי בקונפליקטים רבים מאז וייטנאם ואני אופטימי בנוגע ליכולת לסיים המאבק בסוריה, בנושא זה יש שיתוף פעולה והסכמה בין מדינות ושחקנים רבים שסתם כך לא תמיד רואים עין בעין. הכוחות האמריקאיים פועלים להבסת דאע"ש ואנחנו בקרב 'מאסף' בנושא, אך אין כוונה להסיג את מלוא הכוחות האמריקאיים מהאזור ומסוריה. תמיד יישאר כוח ממוקד, אך ארה"ב מצפה שגם בעלות בריתה יישאו במעט מהנטל".

השארת תגובה