השופט: "בית המשפט לא אמור להיות דמוקרטי"

חנן מלצר – המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ויו"ר וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, אמר את הדברים במכללה האקדמית כנרת במסגרת כנס AIS היוקרתי

השופט חנן מלצר בכנס AIS
השופט חנן מלצר בכנס AIS

השופט חנן מלצר, המכהן כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ויו"ר וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, אמר כי : " בית משפט לא אמור להיות דמוקרטי כי לא נבחר על ידי אנשים, הוא משרת אנשים, אבל לא נבחר על ידם. זו אי הבנה של איך בית משפט אמור להיות "

עוד הוסיף מלצר כי:" אנחנו החלק החלש ביותר במערכת, ועדיין אנחנו עצמאיים, וצריכים להיות איזונים ובלמים, ומי שמבקר אותנו רוצה שאף נהיה חלשים יותר."

מלצר התייחס גם לנושא פסקת ההתגברות ואמר: "פסקת התגברות קיימת במדינה אחת בעולם – בקנדה, אבל שם מעולם לא השתמשו בה. אנחנו אומרים שתושבי ישראל והתנאים בישראל שונים , בקנדה לא השתמשו בו , בישראל אם יהיה אני לא בטוח שזה יהיה כך."

בנוגע לביקורות המופנות כלפי מערכת המשפט מלצר השיב: " הראתי והוכחתי שאנחנו (מערכת המשפט) בסדר אם אנחנו סופגים ביקורת מהשמאל ומהימין." ו " בנוגע לביקורת נגדנו(שאנחנו קבוצה קטנה ואליטיסטית), ייתכן שזה היה אולי נכון בעבר."

מלצר סיכם את הרצאתו : " אני יכול לומר דבר אחד הבחירות הן דבר יסודי לכל דמוקרטיה כך בית המשפט וכל מערכת המשפט. והיא צריכה להיות עצמאית."

2 תגובות
  1. הוד מעלתו התכוון לומר בדבריו ששופטי ישראל בייחוד אלה בבג:"ץ שמאחר שלא נבחרו על ידי העם בבחירות דמוקרטיות אלא חבר מביא חבר הם לא רק משרתי העם אלא הם מעל העם. בושה למערכת המשפט שאלה הם נציגיו.

  2. בגצ לא דמוקרטית ,,,,
    מזמן אנחנו יודעים ,,,יש שם אליטה שמאלנית חזקה !!!!!

השארת תגובה