בעל ואשה סחטו קשישים ביאומים

חדר חקירות
חדר חקירות

ביום 29.5.19 התקבלה במשטרת ישראל תלונה מקשישה בת 85 מקיבוץ באיזור השרון. מתלונתה של הקשישה עולה כי מס' אנשים יצרו עימה קשר באופן בו התחזו לחברת טלמרקטינג וסחטו ממנה באיומים סכום של עשרות אלפי ₪ במזומן. אותם חשודים איימו על הקשישה שאם לא תשלם את ה"חוב", ייקחו לה את הבית ויפתחו נגדה תיק בהוצאה לפועל.

חקירה אינטנסיבית וממוקדת של חוקרי המשטרה העלתה כי במהלך חודש מאי השנה, הגיעה לביתה של הקשישה חשודה והציגה עצמה כנציגת אותה חברת טלמרקטינג. החשודה הייתה מסיעה את הקשישה ברכבה, במס' הזדמנויות,
לכספומטים שונים ברחבי ראש העין לצורך משיכת הכספים.

באחד המועדים בהם הגיעה החשודה לבית הקשישה, המתינו לה בני משפחתה של הקשישה, התעמתו איתה ואף הצליחו לקחת ממנה את הטלפון "המבצעי" שלה, אשר שימש אותה במהלך מעשי הסחיטה שלה. בני המשפחה התקשרו למשטרה ותוך זמן קצר שוטרים הגיעו ועצרו את החשודה, בת 34 מחולון.

עם התפתחות בחקירה, חוקרי המשטרה הצליחו לאסוף ראיות ולקשור גם את בעלה של החשודה, בן 37 מחולון. עפ"י החשד, גם הוא סחט באיומים מתלוננן נוסף, מרמלה, ומתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כי החשוד נפגש עם החשוד בקניון עזריאלי לצורך בדיקת האפשרות של העברת כספים נוספים בתמורה לכך שהחשוד יסדר לו את התיק בביטוח לאומי. החשוד נעצר ביום 5.6.19. עוד התברר כי החשודה הונתה וסחטה מתלונן זה יחד עם בעלה וכן הונתה מתלונן נוסף. 2 המתלוננים בני 71 מרמלה ושניהם הונו בשיטה דומה.

חקירת משטרת ישראל העלתה כי החשודים סחטו באיומים את הקורבנות וגבו מהם כסף במזומן בשווי של עשרות אלפי ₪ לכל מתלונן.

ביום 13.6.19 נעצר חשוד נוסף בפרשה, בן 55 מבת ים, אשר עפ"י החשד סחט באיומים קשישה אשר סעדה את בעלה בביה"ח איכילוב. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית למשך 5 ימים והחקירה בעניינו תמשיך בהליך רגיל.

מעצרם של החשודים, הבעל והאישה, הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת. ביום חמישי 20.6.19 הוארך מעצרם ב- 5 ימים ועד ליום 24.6.19. במעמד הדיון הוגשה נגד שניהם הצהרת תובע בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

השארת תגובה