ארדן: "ייתכן שהחקירה נוהלה ברשלנות"

כשיש פשעי גוף שנעשים כלפי יהודים על ידי פלסטינים צריך לחקור אם יש מניע לאומני. אי אפשר להתעלם מזה שיש סכסוך עקוב מדם

השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדן

סערת התקיפה של הילדה בת ה7

"כתב אישום כזה לא יכול להישאר בלי שישאלו שאלות. ככל הנראה לא נעשו כל פעולות החקירה הנדרשות ולכן טוב שנפתחה שוב חקירה בנושא". כך אומר הבוקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בראיון לירון דקל ותום אהרון בכאן רשת ב'.

הוא מבהיר: "הנאשם אם הוא יורשע, צריך יהיה פה גם לחקור האם היה מניע לאומני. וכן אני חושב שיש פשעי גוף חמורים שנעשים ע"י פלסטיני כלפי יהודי צריך תמיד גם לשאול את השאלה האם אם היה מדובר מולו בפלסטיני או בילדה פלסטינית או ביהודי בהקשרים של מעשי רצח, האם הוא היה מבצע את אותו דבר או שההסתה, שאין מחלוקת שקיימת ברשות הפלסטינית, השפיעה על האירוע. אני שאלתי את המשטרה, אני גם העליתי פוסט עוד באותו ערב ביום שני בערב וכתבתי שכתב אישום כזה לא יכול להישאר כשהוא מעורר כאלה שאלות, כמובן התכוונתי לשאלות איך זה שלא הייתה כאן בדיקה רפואית של הילדה, איך יתכן שלא הגיעו לשותפים שלו…

וכיוון שלא קיבלתי תשובות אני חושב שהיה לזה גם חלק בהחלטה של המשטרה לפנות לפרקליטות שוב כיוון שהחקירה הזו נוהלה ע"י תחנה קטנה במחוז ש"י, תחנת מודיעין עילית וככל הנראה לא נעשו פה כל פעולות החקירה, ואני שוב מסייג את דברי, ככל הנראה לא נעשו פעולות חקירה… ולכן טוב מאוד שהחקירה נפתחה מחדש."

לשאלה, האם יכול להיות שהחקירה נוהלה ברשלנות?: "ברור שיכול להיות, למה מישהו פעם אמר שהמשטרה מושלמת או הפרקליטות חפה מטעויות. המקרה הזה הוא בהחלט חמור ביותר ומורכב ויתכן מאוד שנפלו כאן טעויות בהליך החקירה."

השארת תגובה