"אבות ובנים" – לא לחרדים בלבד

פינה קסומה של 'קירוב' פועלת בשכונת קריית יובל ומחברת נערים לאור התורה • השנה לראשונה, הגיעו ההורים יחד עם ילדיהם לפעילות • וגם: ההכרזה הנרגשת של הזוכה בקורקינט

קורקינט 2
קורקינט 2

אירוע מרגש התקיים השבוע בשכונת קרית יובל על ידי ארגון 'מתחזקים', כשעשרות בני נוער חילונים הגיעו לשיעור תורה, כהמשך לסדר הלימוד בו השתתפו בליל שבועות. מדובר בנערים שלומדים בבתי ספר באזור ועושים צעדים הראשונים אל היהדות, דרך שיעורי התורה.

ארגון מתחזקים בראשות הרב אלעד גרין מפעיל במשך כל השנה 'מדרשיה' – מקום תורה שאליו נמשכים בני נוער; שומעים הרצאות ולומדים גמרא. כאן הם מתוודעים לראשונה לחיי תורה, מתחילים לקיים מצוות ומקבלים על עצמם שמירת שבת והנחת תפילין.

בכל שנה עורך הארגון לימוד ליל שבועות, כשלפני החג מפורסמות ברחבי השכונה מודעות על הגרלות למשתתפים ופרסים יקרי ערך למי שיביא איתו עוד חברים. וכך מתקבצים להם נערי השכונה ללימוד.

השנה נרשם חידוש מבורך, כשגם הורי הנערים הגיעו, אנשים מבוגרים שבדרך כלל רואים את בית הכנסת בימים נוראים, אבל כעת התיישבו ללילה של לימוד תורה עם ילדיהם, בבחינת "והשיב לב אבות על בנים".

השבוע, התכנסו הנערים בשנית וקיבלו כבוד ויקר על השקעתם בלימוד התורה בליל החג, זאת לצד הגרלות והפתעות. חלק מהנערים קיבלו על עצמם במקום להגיע באופן קבוע לשיעורי תורה.

סגן ראש העיר אברהם בצלאל כיבד את האירוע בהשתתפותו. הוא גם הכריז על הזוכה בפרס הראשון, קורקינט חשמלי. הנער הזוכה עלה נרגשות והכריז: "זכיתי בקורקינט חשמלי, אבל זה רק בשביל לסתום ליצר הרע את הפה. הזכייה הגדולה שלי היא שלמדתי תורה כל הלילה, שאני זוכה להתקרב לקדוש ברוך הוא".

 

השארת תגובה