גפני כועס: הביקור של ינקלביץ'

לאחר ביקורה של הנציגה החרדית מסיעת ׳כחול לבן׳ בסמינר שצ'רנסקי בו היא למדה בצעירותה, חבר הכנסת משה גפני משגר מכתב זועם להנהלת הסמינר בו הוא מוחה על ביקורה של חברת הכנסת החרדית במוסד

משה גפני
משה גפני

אתמול (א) הגיעה חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ' ממפלגת 'כחול לבן' לביקור בסמינר לבנות חרדיות שצ'רנסקי בתל אביב, שם למדה בעבר, אחרי שסייעה להנהלת הסמינר במאבקם.

נושא הביקור היה החלטה חדשה שלא להכיר בתואר האקווילנטי של המטפלות הפרא רפואיות כתואר אקדמי, דבר שאינו מאפשר להן לעסוק במקצוע, למרות העובדה שההכשרה המקצועית שלמדו בסמינר הייתה ברמה הגבוהה ביותר.

חברת הכנסת הודיעה כי תוביל את המאבק בנושא מול משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים, עד לפתרון הבעיה והכרה בלימודים. "עלינו מוטלת האחריות לדאוג שכל מגזר באוכלוסייה יקבל כלים להשכלה, שמותאמים לאורחות חייו ואמונתו, מבלי להטיל מגבלות על סמינרים הנותנים מענה מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. מדינת ישראל חייבת להקל ולא להערים מכשולים על ההשכלה וההכשרה מקצועית לציבור החרדי".

הבוקר, שיגר יו״ר וועדת הכספים ח"כ גפני מכתב זועם למנהלי הסמינר, "נדהמתי לשמוע כי חברת כנסת מסיעה חילונית שמטרת הסיעה הזו לפגוע בכל הקדוש והיקר לעם ישראל, ביקרה והתקבלה בכבוד רב ע"י הנהלת הסמינר וכדי בזיון וקצף".

"הרב שצ'רנסקי זצ"ל שעמד על משמר החינוך לא היה מאפשר דבר כזה", מציין גפני כשהוא מתעלם מסיבת הביקור – לסייע לסמינר בעקבות בעיה בירוקרטית שלא להכיר בלימודים הפרא – רפואים הנלמדים בסמינר.

השארת תגובה