תנופה חינוכית: תכנית 'בצוותא' יוצאת לדרך

במפגש בלשכת ראש העיר עם ראשי ישיבות מהעיר, הושק פרויקט חונכים לתלמידים וסדנאות העצמת הורים בישיבות הקדושות בעיר # מנהל אגף החינוך: "שילוב העבודה הפרטנית של החונכים, יחד עם הפעילות להעצמה הורית יסייעו ללא ספק עם התמודדות הקיימת בדורנו"

בצוותא
בצוותא

בשורה משמחת לתלמידי הישיבות הקטנות בעיר. בכנס ראשי ישיבות קטנות שהתקיים בלשכת ראש העיר הושקה תכנית 'בצוותא', הכוללת הפעלת מערך חונכות בישיבות הקטנות, על ידי העירייה, בשיתוף פעולה עם הצוותים החינוכיים בישיבות ברחבי העיר.
במפגש, בו נועדו ראשי הישיבות לצעירים לדיון חינוכי ארוך ופורה, פרס ראש העיר ישראל פרוש את משנתו, כשהוא מבהיר כי הוא רואה לנכון להגביר ולהעצים את התקציבים לפעילות בתוך הישיבות הקטנות, לצד הפעילות הענפה עם נוער מתמודד שאינו חובש את ספסלי בית המדרש.

"אנחנו צריכים לפעול פנימה בהיכלי הישיבות, משום שאנחנו מזהים בחורים רבים שצריכים תמיכה נוספת, ואני רואה בעירייה גורם שיש לו אחריות ומחויבות, לצד רצון להעצים את הפעילות", אמר ראש העיר.

תוצאת הפעילות, לדבריו, היא מעבר למניעת נשירה, גם העצמת והגברת הטוב אצל בחורי החמד, שיוכלו לפרוח ולשגשג בתורה, חסידות ויראה.

מנהל אגף החינוך מרדכי בארי אמר, כי לצד הפעלת החונכים בצורה פרטנית לתלמידים, יתקיימו גם סדנאות והרצאות חינוכיות להורים בכל ישיבה, כשלדבריו, כל ישיבה תקבל סדרת מפגשים, כאשר אנשי החינוך והמרצים ייבחרו על ידי ראשי הישיבות, כמו גם הנושאים והסוגיות שידונו בסדנאות החינוכיות. "שילוב העבודה הפרטנית של החונכים, יחד עם הפעילות להעצמה הורית יסייעו ללא ספק עם התמודדות הקיימת בדורנו", אמר.

ראשי הישיבות והמשגיחים שהשתתפו בישיבה העלו רעיונות וצרכים, כאשר הצוות המקצועי רושם את הדברים, על מנת לייעל את התכנית בעתיד.

תכנית בצוותא כוללת, כאמור, תקנים לחונכים לכל ישיבה קטנה בעיר, על פי כמות התלמידים ובמפתח שוויוני. ראשי הישיבות והצוותים החינוכיים יהיו אלה שיזהו את התלמידים הנזקקים לטיפוח נוסף והם יקבלו את החונכים שילוו אותם גם בפן הלימודי וגם הרגשי. החונכים יאותרו על ידי צוותי החינוך בישיבות.

על התכנית אמון אלחנן פדר, מנהל התכנית הלאומית 360 ברשות המקומית, יחד עם צוות הקב"סים המסורים.

השארת תגובה