הנערים לקחו את השליטה על מועצת העיר

מועצת הנוער של בת ים החליפה ליום אחד את הנהגת העיר במסגרת יום חילופי שלטון • "מרגש לראות את בני הנוער מלאי המוטיבציה, המצליחים להביא את קול בני הנוער בעיר לידי ביטוי"

מועצה
מועצה

ביום שני, אירחה הנהלת העיר והעירייה, את נציגי מועצת הנוער, תנועות הנוער ומרכזי הנוער במסגרת יום חילופי השלטון המסורתי. במהלך היום התלוו בני הנוער לבעלי התפקידים בהנהלת העיר ובעירייה, נטלו חלק בישיבות ודיונים בתחומים מוניציפאליים דוגמת חינוך, תרבות, תכנון ופיתוח, מעורבות בקהילה, דוברות, ועוד.

יום חילופי השלטון נפתח בטקס חגיגי בו הוענק מפתח העיר ליושב ראש מועצת הנוער העירונית מרקוס מורלי, נציג תנועת הנוער "בני עקיבא", תלמיד בית הספר "רמות". מרקוס התלווה במהלך היום לראש העיר, צביקה ברוט. כמו כן, עמיתיו למועצת הנוער העירונית התלוו לשאר בעלי תפקידים בכירים בהנהלת העיר, העירייה ובחברה לתרבות, פנאי וספורט.

במהלך היום נחתמה אמנת שיתוף פעולה בין מועצת הנוער העירונית לבין עיריית בת-ים, במסגרתה התחייבו ראש העיר וחברי הנהלת העיר לפעול במשותף עם חברי מועצת הנוער כדי לקרב את המערכת העירונית לבני הנוער וכדי לערב את בני ובנות הנוער בהחלטות המתקבלות ע"י קובעי המדיניות בעיר. בנוסף, הוחלט להקים צוות מיוחד בהובלת נציגי מועצת הנוער בשיתוף העירייה והחברה לתרבות, פנאי וספורט, אשר יתעסק בנושא פנאי ותעסוקת בני נוער.

יום חילופי שלטון הנוער, הוא מסורת שמתקיימת בעיר כבר כ-24 שנה, והיא מבטאת את הקשר החשוב שבין ההנהגה המבוגרת לזו הצעירה, ואת החשיבות שרואה הנהלת העיר החדשה בהעצמת, טיפוח וחיזוק בני הנוער. מטרת היום היא להפגיש את בני הנוער עם קובעי המדיניות ברשות, כדי להכיר את מהות תפקידי הניהול ולהתנסות בתהליך קבלת ההחלטות. יום זה מקרב את בני הנוער הנבחרים אל מקבלי החלטות, ומהווה התחלה של דיאלוג ופעילות משותפת בין נציגי הנוער הנבחרים לבין בעלי התפקידים המובילים ברשות.

צביקה ברוט, ראש העיר: "עיריית בת ים רואה במועצת הנוער העירונית ובני הנוער בעיר בכלל את המנהיגים הבאים של בת ים. הובלת בני הנוער בעיר ומעורבותכם בתהליכים העירוניים, מהווה נדבך חשוב מאין כמותו להמשכיות מוצלחת. במהלך היום ובישיבת הסיכום העלו הצעירים יוזמות חדשות בעולם הצעירים ובני הנוער והצעות לשיפור. שמחתי לקחת חלק ביום חשוב זה, ואכן יצאנו עם תוצרים משמעותיים שיעזרו לבני הנוער, ויביאו לתוצאות כבר בשבועות הקרובים".

מרקוס מורלי, יו"ר מועצת הנוער, מסר: "יום חילופי שלטון הוא יום שיא בפעילות מועצת הנוער, המהווה שיא של תהליך חינוכי, ערכי ודמוקרטי. מועצת הנוער פועלת ללא הרף כל השנה למען בני הנוער בבת ים. מועצת הנוער נפגשה עם בעלי התפקידים בעירייה והעלתה את הבעיות החשובות לבני הנוער בבת ים בהמשך לסקר איתור צרכים שפרסמה מועצת הנוער.

"מרגש לראות את בני הנוער מלאי המוטיבציה, המצליחים להביא את קול בני הנוער בעיר לידי ביטוי. מרגש לא פחות לראות את בכירי העירייה קשובים ומוכנים לשתף פעולה עם הנוער ולעבוד יחד על מנת לשפר את איכות חייהם של בני הנוער בעיר. בשם מועצת הנוער העירונית אני מודה לבכירי העירייה ולראש העיר, מר צביקה ברוט, על המסירות, ההקשבה ועשייה המשותפת למעננו", אמר.

השארת תגובה