מסתמן: גלעד ארדן חוזר – יכהן כשר לביטחון פנים

על פי ההערכות ביממה הקרובה יסכים ארדן להצעה לפיה יכהן כשר לביטחון הפנים, יקבל גם את המשרד לעניינים אסטרטגיים ויהיה אחראי על רשות השידור ■ ככל הנראה השר בני בגין יעזוב את הממשלה

גלעד ארדן. צילום: פייסבוק
גלעד ארדן. צילום: פייסבוק

עשרה ימים אחרי השבעת הממשלה ה-34, היום מסתמן כי השר לשעבר גלעד ארדן יצטרף עוד היום לממשלה. זאת לאחר מגעים ממושכים שהתקיימו בימים האחרונים בינו לראש הממשלה בנימין נתניהו שרצה מאד להחזירו לשולחן הממשלה כשר מן המניין.

על פי הסיכום המתגבש יקבל ארדן את המשרד לביטחון פנים שלתקציבו יתווספו מאות מליוני שקלים, כמו כן ישנה אפשרות כי יקבל לידיו גם את משרד האסטרטגיה ואת האחריות על רשות השידור.

ייתכן שכבר בשעות הקרובות ייערך בקרב שרי הממשלה משאל שבו יאשרו את צירופו של ארדן. במידה וסיכום זה יצא לפועל ייאלץ ככל הנראה השר בני בגין לפרוש מתפקידו, 10 ימים בלבד אחרי כינון הממשלה – מהלך שאודותיו עודכן בגין שייתכן ויקרה בעתיד הקרוב.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ח"כ ארדן והגיש לו שורת הצעות שנועדו לאפשר את השבעתו לשר בממשלה. השניים דנו בתיקים שיועברו לארדן ובהעברת סמכויות ממשרדי המודיעין והאסטרטגיה לידיו של ארדן. התיק לביטחון הפנים הופקד באופן זמני אצל השר יריב לוין, לאחר סירובו של ארדן להצטרף לממשלה.

בטקס חילופי השרים שנערך בשבוע שעבר במשרד הפנים אמר ארדן, "באיזה תפקיד שלא יהיה אמשיך לשרת את הציבור נאמנה. זה לא סוד שרציתי להישאר כאן במשרד הפנים והצעתי איחוד עם המשרד לביטחון פנים. השיקולים היו שבשני המשרדים יש אתגרים אדירים – המשרד לביטחון פנים והמשטרה סובלים ממשבר גדול".

ארדן התייחס גם למשרד לביטחון פנים אותו הוא אמור לאייש בקרוב, "כפי שקיים בעולם, חשבתי שהרשויות המקומיות, יחד עם ארגוני החירום והמשטרה נכון שיוכפפו למשרד אחד כי חשוב שיהיה שיתוף פעולה בכל מה שקשור בטיפול במצבי חירום, עבירות של רעש, ביטחון אישי וזיהום אוויר. לצערי, עמדתי לא התקבלה ולכן בימים הקרובים אדרש להחליט על המשך דרכי הציבורית בין הכנסת והממשלה".

השארת תגובה